گروهی از نظامیان در امریکا پنهانی برای انتقال جنگنده ها به اوکراین لابی می کنند

© © Photo: AP/Lockheed MartinLes USA suspendent les vols des chasseurs F-35
Les USA suspendent les vols des chasseurs F-35 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2023
عضو شوید
گروهی از نظامیان ایالات متحده امریکا با پنتاگون برای انتقال جت های جنگنده F-16 به کیف لابی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو به نقل از منابع اش می نویسد، گروهی از نمایندگان وزارت دفاع ایالات متحده در حال انجام یک کارزار پنهانی در درون پنتاگون هستند تا رهبری این کشور را متقاعد کنند که جت های جنگنده F-16 را به اوکراین منتقل کنند.
این نشریه نوشته است: "گروهی از نمایندگان نظامی با احتیاط پنتاگون را زیر فشار قرار می‌دهند تا با ارسال جت‌های جنگنده F-16 به اوکراین موافقت کند".
در این مقاله آمده است، که بحث در وزارت دفاع ایالات متحده درباره عرضه احتمالی F-16 در حالی که کیف برای یک حمله بهاری برای تصرف مناطق از دست رفته آماده می شود، شتاب بیشتری می گیرد. به گفته طرفین این نشریه، تصمیم نهایی درباره جنگنده ها هنوز گرفته نشده است و مقام های اوکراینی باید دریافت این هواپیماها را بالاترین اولویت خود اعلام کنند.
Владимир Зеленский и Джо Байден в кабинете Белого дома в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
بزرگترین بسته ای کمکی امریکا به اوکراین اما بدون تانک های درخواستی کیف
همانطور که یکی از منابع اشاره کرده، تصمیم گیری درباره جنگنده ها ممکن است هفته ها طول بکشد، یا درباره انتقال هواپیما از نیروی هوایی ایالات متحده است یا درباره صادرات دوباره آنها از کشورهای سومی.
در عین حال، مقام های ایالات متحده نگران کاهش ذخایر موشک برای سیستم های دفاع هوایی در اختیار نیروهای اوکراینی هستند. اگر زرادخانه آنها تمام شود، اوکراین در برابر هوانوردی روسیه آسیب پذیر خواهد بود و چیزی برای مقاومت نخواهد داشت. در عین حال، به گفته یکی از منابع، جنگنده های مدرن را می توان راه حلی برای این مشکل دانست. با این حال، تعدادی از مقامات پنتاگون سیستم‌های دفاع هوایی "سنتی" از جمله سامانه‌های پاتریوت و نسماس را برای اوکراین ضروری‌تر می‌دانند. علیرغم عدم تصمیم گیری در مورد جت های جنگنده، کیف قبلاً فهرستی از 50 خلبان را تهیه کرده است که آماده شروع آموزش سه ماهه در F-16 هستند، انگلیسی صحبت می کنند و "هزاران ماموریت جنگی" پشت سر خود دارند.
پیشتر ولودیمیر زلنسکی پس از اعلام تمایل کشورهای غربی برای تامین تانک به اوکراین، درخواست کمک در قالب هواپیما و موشک را آغاز کرده بود. یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت، که کیف برای حفاظت از حریم هوایی این کشور به حداقل پنج تیپ جنگنده نیاز دارد.
یادآوری می کنیم، که بهار گذشته، مسکو یادداشتی به کشورهای عضو ناتو به دلیل انتقال تسلیحات به نیروهای اوکراینی ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه محموله حاوی تجهیزات نظامی به هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала