- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

بزرگترین بسته ای کمکی امریکا به اوکراین اما بدون تانک های درخواستی کیف

© AP Photo / Evan VucciВладимир Зеленский и Джо Байден в кабинете Белого дома в Вашингтоне
Владимир Зеленский и Джо Байден в кабинете Белого дома в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2023
عضو شوید
ایالات متحده یکی از بزرگترین بسته های کمک نظامی به اوکراین را در روزهای آینده اعلام خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از مقام های امریکایی که با این طرح ها آشنا هستند، نوشته است، که ایالات متحده ممکن است یکی از بزرگترین بسته های کمک نظامی به اوکراین را در روزهای آینده اعلام کند، اما هنوز تانک های امروزین را که کیف درخواست می کند، تحویل نداده است.
Супруга президента США Джо Байдена Джил, президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден во время встречи в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پیامد سنگین شکست اوکراین برای غرب
این شبکه تلویزیونی گزارش می دهد: "انتظار می رود ایالات متحده در روزهای آینده یکی از بزرگترین بسته های کمک نظامی به اوکراین را اعلام کند. اما کیف خواستار تانک های امروزین است - درخواستی که ایالات متحده هنوز قرار نیست آن را برآورده کند".
این شبکه تلویزیونی خاطرنشان می‌شود، که واشنگتن، در برابر آن دسته از متحدانی که از انتقال تانک‌ها به کیف خبر داده‌اند، اکنون در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین نسبت به دیگر شریک ها محتاط‌تر به نظر می‌رسد.
پیش از این، جان کربی، هماهنگ کننده پیوندهای راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود، که ایالات متحده می تواند بسته کمکی جدیدی را تا پایان این هفته به اوکراین اعلام کند.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل فرستادن جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو فرستاده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که دربرگیرنده جنگ افزارها برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با فرستادن جنگ افزار به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با جنگ افزارها از غرب به موفقیت گفت و گوهای روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала