- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

زلنسکی: شولتس را باید مجبور به کمک به کیف کنم

© AP Photo / Natacha PisarenkoПремьер-министр Италии Марио Драги, президент Франции Эммануэль Макрон , канцлер Германии Олаф Шольц и Владимир Зеленский во время встречи в Киеве
Премьер-министр Италии Марио Драги, президент Франции Эммануэль Макрон , канцлер Германии Олаф Шольц и Владимир Зеленский во время встречи в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین شکایت کرد، که باید نخست وزیر آلمان را مجبور به کمک به اوکراین کنم.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای که روز پنجشنبه با اشپیگل منتشر شد، گفته است، که اولاف شولتس نخست وزیر آلمان باید "مجبور" شود تا به کیف در زمینه تجهیزات نظامی کمک کند.
او اضافه کرد: ""اکنون ما دوباره در مرحله سختی با این بحث درباره تانک های آلمانی هستیم، این بحث احساسی و دشوار است. من باید او (اولاف شولتش) را مجبور کنم که به اوکراین کمک کند و دائماً متقاعد کنم که این کمک برای ما نیست، بلکه برای اروپایی ها است".
Президент РФ Владимир Путин на встрече с ветеранами Великой Отечественной войны, жителями блокадного Ленинграда и представителями общественных патриотических объединений - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
پوتین: اوکراین مردم دونباس را نابود کرد
زلنسکی پیشتر پذیرفته بود، که خودش به آنگلا مرکل نخست وزیر پیشین آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره "غیرممکن بودن" توافقات مینسک گفته و برنامه ای برای اجرای آنها نداشته است. وی همچنین اظهار داشت، که سرویس های ویژه اوکراین بر تامین موشک و پدافند هوایی ارتش آلمان نظارت داشتند.
پیش از این، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اعلام کرده بود که تحویل 14 دستگاه تانک لئوپارد 2 به اوکراین قبل از پایان ماه مارچ انجام خواهد شد. وی همچنین از توافق با چند کشور اروپایی برای تحویل مشترک 20 تا 25 تانک لئوپارد A1 تا تابستان و بیش از 100 دستگاه تا ابتدای سال 2024 خبر داد. به طور کلی آلمان در نظر دارد 178 تانک نسل اول لئوپارد و 14 تانک لئوپارد 2 نوع A6 را به اوکراین عرضه کند. روز چهارشنبه، پیستوریوس افزود، که آلمان و متحدانش طی سه تا چهار ماه آینده اولین گردان لئوپارد 2 را در اوکراین مستقر خواهند کرد.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل فرستادن جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала