سخنرانی طولانی اما بدون درونمایه ای بایدن چنگی به دل امریکایی ها نزد

© AP Photo / The New York Times/Doug Mills/PoolПрезидент США Джо Байден разговаривает с журналистами после встречи лидеров G7 И НАТО на Бали
Президент США Джо Байден разговаривает с журналистами после встречи лидеров G7 И НАТО на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، سه‌شنبه شب سخنرانی سالانه خود" خطاب به ملت" را در کانگرس این کشور ارایه و حتی نامی از افغانستان از کشوری که مردمش را با بدترین شرایط روبرو کرده نبرد.
به گزارش اسپوتنیک، شکنجه شادی؟ جو بایدن رئیس جمهور امریکا آنقدر تلاش کرد که سرزنده به نظر برسد که نتیجه برعکس شد - خیلی آشکار بود. دانشمندان علوم سیاسی حتی برای پدربزرگ متاسفند و می گویند: پس از چنین سخنرانی پر انرژی در کاپیتول چقدر باید استراحت کند. معلوم بود که رهبر ملت در حال آماده شدن برای سخنرانی بود. وگرنه نمی شد.
به هر حال، در سخنرانی سالانه وضعیت اتحادیه در کنگره، رئیس جمهور ایالات متحده باید به پرسش های زیادی پاسخ می داد. سخنرانی طولانی بود اما دارای درونمایه کم بود و سخنان سودمند بسیار کم در سخنرانی اش بود.
Президент США Джо Байден комментирует информацию о России и Украине во время выступления в Восточном зале Белого дома (22 февраля 2022). Вашингтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
بایدن: امریکا ناتو را برای مقابله با روسیه متحد کرد
به گفته منتقدان بایدن، سخنرانی او قانع کننده نبود و مملو از کلیشه های سیاسی بود. به عنوان نمونه، مت گوتز، نماینده جمهوری خواه کنگره خاطرنشان کرد، که بایدن هرگز تمام حقیقت را در مورد آنچه که باعث ایجاد مشکلات در اقتصاد ایالات متحده می شود، نگفت. تمام تقصیرها مانند گذشته بر گردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود. اگرچه واضح است که اگر تحریم‌های تهاجمی در برابر مسکو و حتی پس از همه‌گیری جهانی نبود، تورم در ایالات متحده افزایش سرسام آور نداشت و بهار گذشته رکوردی را در بیش از 40 سال به ثبت رساند. هیچ جهشی در قیمت بنزین وجود نخواهد داشت، که در تابستان 2022 تقریباً 50 درصد افزایش سالانه را نشان داد.
افزون بر این، در دوران بایدن، استیو اسکالیز به عنوان رئیس اکثریت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان اشاره کرد که "جنایت خارج از کنترل است". و این شاخص برای ایالات متحده بسیار حساس است.
فرماندار آرکانزاس تاکید کرد، که رئیس جمهور کنونی انتظارات را برآورده نکرده است. سارا هاکبی سندرز معتقد است که "بایدن و دموکرات ها شکست خوردند".
مارتین هاچینسون، مورخ اقتصادی و تحلیلگر مالی، خاطرنشان کرد، که به سختی می توان انتظار تأثیری از سخنرانی رئیس دولت داشت، مهم نیست که چقدر دموکرات ها تلاش کردند به سخنرانی رئیس جمهور اهمیت دهند، اما "فقط با معیارهای بایدن خودش قوی است.
ک سناتور جمهوری‌خواه امریکا می‌گوید جوبایدن ظاهرا افغانستان را فراموش کرده است زیرا او در سخنرانی سالانه‌اش حتی یک کلمه در مورد این کشور حرف نزد.
لیدنسی گراهام، در توییتی نوشت، که جهان اما افغانستان را فراموش نکرده است و متحدان امریکا هنوز از "خروج فاجعه‌بار او" در شوک‌اند.
این سناتور جمهوری‌خواه امریکا گفت:" متحدان ما هنوز از خروج فاجعه‌بار او(جوبایدن) از افغانستان، در شوک استند و دشمنان تروریستی ما جسور شده اند".
رئیس‌جمهور امریکا، سه‌شنبه شب سخنرانی سالانه خود" خطاب به ملت" را در کانگرس این کشور ارایه کرد و نامی از افغانستان نبرده است.
در رسانه های اروپایی اصلاً روی سخنرانی بایدن تمرکز نکردند. قابل درک است: هیچ پیچ و تاب جدید یا بیانیه بلندی در آن وجود نداشت. با این حال، همه خاطرنشان کردند: پدربزرگ روی سکو عملکرد خوبی داشت. این به تنهایی مرا تحت تأثیر قرار داد. جو بایدن باید ثابت کند که از آنجایی که برای دور دوم می رود، پس قطعا قدرت کافی برای 6 سال آینده خواهد داشت. بنابراین سعی کردم جوان تر به نظر برسم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала