بایدن: امریکا ناتو را برای مقابله با روسیه متحد کرد

© REUTERS / KEVIN LAMARQUEПрезидент США Джо Байден комментирует информацию о России и Украине во время выступления в Восточном зале Белого дома (22 февраля 2022). Вашингтон
Президент США Джо Байден комментирует информацию о России и Украине во время выступления в Восточном зале Белого дома (22 февраля 2022). Вашингтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
عضو شوید
بایدن می گوید که ایالات متحده ناتو را برای مقابله با روسیه متحد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت که واشنگتن کشورهای ناتو را متحد کرده و ائتلافی برای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ایجاد کرده است.
رئیس دولت شامگاه سه شنبه گفت: "ما رهبری کردیم. ما ناتو را متحد کردیم و یک ائتلاف جهانی ایجاد کردیم. ما با تجاوزات پوتین مخالفت کردیم. ما از مردم اوکراین حمایت کردیم."
پوتین پیش از این گفته بود که غرب در تلاش است تا برای فروپاشی روسیه یک منطقه محاصره ضد روسیه در اوکراین ایجاد کند و برای جلوگیری از آن عملیات ویژه ای آغاز شد. همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیاو کشورهای دیگر دخالت دارند. "
روسیه از 24 فبروری 2022 عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. پوتین وظیفه آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند." به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
ایجاد پایگاه آموزشی ناتو در قطر برای نیروهای امنیتی افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2023
مشاور سابق پنتاگون فروپاشی ناتو را پیش بینی کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала