مشاور سابق پنتاگون فروپاشی ناتو را پیش بینی کرد

© @https://twitter.comایجاد پایگاه آموزشی ناتو در قطر برای نیروهای امنیتی افغانستان
ایجاد پایگاه آموزشی ناتو در قطر برای نیروهای امنیتی افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2023
عضو شوید
مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون: اگر مذاکرات درباره اوکراین آغاز نشود، ناتو از هم خواهد پاشید.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال بازنشسته داگلاس مک گرگور، مشاور سابق رئیس پنتاگون، گفت: ناتو منتظر فروپاشی است، اگر مذاکرات سریع درباره اوکراین آغاز نشود، این اتحاد به سادگی نمی تواند وجود داشته باشد.
وی در مصاحبه ای که گزیده ای از آن به نقل از کانال ویدئویی اطلاع رسانی و تحلیلی Redacted News نقل شده است، گفت: "اگر مذاکرات سریع را آغاز نکنیم، ناتو را نابود می کند".

به گفته مک گرگو ناتو به عنوان "یک اتحاد دفاعی ایجاد شده است و برای حمله به کسی اختراع نشده است اما از دهه 90 ما سعی کردیم از آن به عنوان یک سلاح تهاجمی استفاده کنیم. و اگر فشار بیشتری بر ناتو وارد کنیم، اتحاد از هم خواهد پاشید."

کلایتون موریس مجری برنامه Redacted News در این رابطه توجه ترکیه را به روابط ترکیه با ناتو جلب کرد که تلاش می کند میان روسیه و اوکراین میانجیگری کند و مانع ورود سویدن و فنلاند به این ائتلاف شده است.
به گفته موریس، ناتو اکنون به ترکیه این موضوع را روشن می کند: از خط ائتلاف پیروی کنید وگرنه ایالات متحده و بریتانیا به سازماندهی حملات تروریستی در استانبول کمک خواهند کرد.
همانطور که قبلا گزارش شده بود، رئیس کمیته مشترک پارلمانی ترکیه و اتحادیه اروپا، اسماعیل امراح کارایل، تعدادی از کشورها را به تلاش برای ایجاد مانع در تلاش‌های میانجیگری بین فدراسیون روسیه و اوکراین متهم کرد. در این زمینه، کشورهای غربی بلافاصله شروع به صحبت در مورد تهدید تروریستی در ترکیه کردند و سرکنسولگری های سویدن، هلند، بریتانیای کبیر، فرانسه، سوئیس و آلمان در استانبول از پذیرش بازدیدکنندگان خودداری کردند. سفارت آمریکا همچنین به شهروندان خود در مورد خطر حملات تروریستی در مرکز استانبول هشدار داد.
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه آن را "جنگ روانی" علیه این کشور خواند.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی‌یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولودیمیر زلنسکی پیشتر در نشست G20 گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه به ریانووستی گفت که چنین سخنانی "کاملاً تایید" موضع کی‌یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است. غرب مدام فدراسیون روسیه را به مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کی‌یف از مذاکره را نادیده می گیرد.

مهمترین تانک های جنگی روسیه و کشورهای ناتو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
چندرسانه ای
مهمترین تانک های جنگی روسیه و کشورهای ناتو +‌ داده نمایی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала