روسیه کارهای زیستی نظامی امریکا در نزدیکی مرزهای خود را یک تهدید می داند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر Брифинг официального представителя МИД России Марии Захаровой
Брифинг официального представителя МИД России Марии Захаровой - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که روسیه کارهای نظامی-زیستی ایالات متحده و متحدانش در نزدیکی مرزهای روسیه را تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی می داند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: "ما به نوبه خود متذکر می شویم که فدراسیون روسیه فعالیت های بیولوژیکی نظامی را که توسط ایالات متحده و متحدانش در نزدیکی مرزهای ما انجام می شود به عنوان یک تهدید بالقوه برای امنیت ملی می داند".
او در پاسخ به پرسشی درباره گزارش های مربوط به انتقال آزمایشگاه های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده از اوکراین به لهستان و کشورهای بالتیک گفت: "ما به نوبه خود خاطرنشان می کنیم که فدراسیون روسیه فعالیت های نظامی-بیولوژیکی انجام شده در نزدیکی مرزهای خود را توسط ایالات متحده و متحدانش را به عنوان یک تهدید بالقوه برای امنیت ملی می داند. ما بارها درباره خطرهای جدی در پیوند با ظهور آزمایشگاه‌هایی که با کمک وزارت نظامی ایالات متحده، سازمان‌های وابسته به آن و همچنین متحدان واشنگتن در امتداد مرزهای ما درگیر این فعالیت هستند، اظهار داشته‌ایم".
همانطور که این دیپلمات تاکید کرد، وضعیت در ارتباط با فعالیت های نظامی-بیولوژیکی واشنگتن در خاک اوکراین اهمیت گام های فوری برای تقویت کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی و سمی (BTWC) را نشان می دهد.
Председатель комитета Государственной Думы РФ по безопасности и противодействию коррупции Ирина Яровая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
جان کربی کار پنهان زیستی پنتاگون را افشا کرد
زاخارووا ادامه داد: "وضعیت غیرقابل قبول در ارتباط با فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده و اوکراین در خاک اوکراین، که نقض کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی است، که به یک نمونه آشکار تبدیل شده است، به وضوح اهمیت اقدامات فوری برای تقویت کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی به منظور ایجاد مکانیسم های موثر برای حل چنین شرایطی و پیشگیری از وقوع آنها در آینده را نشان می‌دهد".
نماینده سرویس دیپلماتیک روسیه را افزوده است: "ما به همراه اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی (شامل همه کشورهای جنبش عدم تعهد و همچنین تعدادی دیگر از جمله کشورهای غربی)، از این واقعیت اقتدا می‌کنیم که کارآمدی این کنوانسیون می‌تواند اگر یک پروتکل جهانی، الزام آور قانونی و بدون تبعیض مربوط به تمام مواد آن، با مکانیزم راستی آزمایی مؤثر، به میزان قابل توجهی افزایش یابد. از سال 2001 به طور غیرمنطقی توسط ایالات متحده بسته شده است".
زاخارووا همچنین توصیه کرد، که با وزارت دفاع روسیه تماس بگیرید تا جزئیات دقیق اطلاعات مربوط به انتقال آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده از اوکراین به لهستان و کشورهای بالتیک را روشن کند.
در ماه جنوری امسال، ایگور کریلوف، رئیس نیروهای حفاظت از تشعشع، کیمیایی و بیولوژیکی (RCBZ) نیروهای مسلح فدراسیون روسیه گفت، که به عنوان بخشی از اقدامات برای محدود کردن فعالیت های بیولوژیکی نظامی در اوکراین، ایالات متحده به طور فعال از این مواد پایگاه شرکت های کیمیایی و دارویی در لهستان و کشورهای بالتیک استفاده می کند. افزون بر این، کریلوف اطلاع داد، که تجهیزات از خاک اوکراین به آنجا تحویل داده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала