مجلس ایران: حمله پهپادی به تأسیسات اصفهان بی پاسخ نمی ماند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
عضو شوید
مجلس ایران متعهد شد که به حمله پهپادی در اصفهان و اشاره کی‌یف به دخالت در آن پاسخ دهد.
به گزراش اسپوتنیک، محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در گفت و گو با اسپوتنیک گفت: ایران به حمله به ساختمان وزارت دفاع در اصفهان پاسخ خواهد داد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا به اظهارات مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین میخائیل پودولیاک مبنی بر دخالت احتمالی کی‌یف در این حادثه پاسخی داده خواهد شد، گفت: حمله به اصفهان بی پاسخ نخواهد ماند.
به گفته وی، اوکراین اکنون به خود اجازه حملات صریح تر را نمی دهد، زیرا می داند که چه پاسخی از تهران دریافت خواهد کرد.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2023
حملات به اصفهان با استفاده از زیرپرنده ها صورت گرفته است
این مقام ایرانی گفت: "آنها بسیار می ترسند. زیرا ما با کسی شوخی نمی کنیم. به نظر ما، آنها چیز غیر منتظره ای نگفتند. برای ما تعجب آور نیست که مقامات اوکراین چنین موضعی اتخاذ کنند، زیرا آنها به سادگی چنین موضعی دارند. موضعی متناسب با هژمونی غرب اتخاذ کنیم."
شب یکشنبه نهم دلو ماه در شهر اصفهان در مرکز ایران انفجاری قوی در یکی از مراکز نظامی رخ داد. همانطور که در وزارت دفاع جمهوری اعلام شد، این یک حمله ناموفق با استفاده از کوادروکوپتر با مواد منفجره بود.
سی و سه پل اصفهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2023
واکنش وزیر خارجه ایران به حملات پهپادی بر تاسیسات اصفهان
پدافند هوایی یکی از پهپادها را سرنگون کرد و دو پهپاد دیگر در تله‌های دفاعی افتادند و منفجر شدند. رسانه ها از احتمال دخالت آمریکا و اسرائیل در این حادثه خبر دادند. به گفته نیروی امنیتی ایران، سازنده این پهپادها مشخص شده است، اما نام شرکت هنوز اعلام نشده است.
پس از این حمله، پودولیاک در توئیتی نوشت: "اوکراین به شما هشدار داده است" و به این ترتیب روشن کرد که این حمله می‌تواند به کمک ادعایی ایران به روسیه مربوط باشد.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2023
دلیل انفجار دیشب اصفهان از زبان مسئولان این شهر
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала