کلوپ ویدیو

حمله طالبان پاکستانی بر ایستگاه پولیس میانوالی + ویدیو

© AP Photo / Rahmat GulБоевик движения "Талибан" (террористическая группировка, запрещеннфая в РФ) в Кабуле, 16 авгутса 2021 года
Боевик движения Талибан (террористическая группировка, запрещеннфая в РФ) в Кабуле, 16 авгутса 2021 года  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
عضو شوید
در پی انفجار انتحاری مرگبار در پیشاور که منجر به کشته شدن صدها نفر شد، شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان سه شنبه شب به یک پاسگاه پلیس در میانوالی پنجاب حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، یک روز پس از انفجار پیشاور، تحریک طالبان پاکستان به ایستگاه پلیس میانوالی حمله می کند
اگرچه این حمله در ساعات اولیه صبح چهارشنبه توسط پلیس دفع شد، اما این اولین حمله تروریستی در نوع خود در ایالت پنجاب است. این گروه شورشی از زمان پایان آتش بس یکجانبه خود با دولت پاکستان در نوامبر 2022، بارها به پست ها و ایستگاه های بازرسی پلیس در خیبر پختونخوا و مناطق هم مرز با افغانستان حمله کرده است.
دکتر عثمان انور، بازرس کل پلیس پنجاب، در ساعات اولیه روز چهارشنبه به منابع رسمی گزارش داد که سازمان ممنوعه ستیزه جوی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت حمله به یک پاسگاه پلیس را بر عهده گرفت.
На месте взрыва бомбы во время пятничной молитвы в мечети пакистанского Пешавара - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
پاکستان می‌گوید که عامل حمله خونین پیشاور در افغانستان آموزش انتحاری دیده بود
درگیری مسلحانه از ساعت 9 شب آغاز شد و نزدیک به دو ساعت به طول انجامید تا این که پلیس میانوالی حمله را دفع کرد، اما تاکنون گزارشی از تلفات پلیس در این رویداد گزارش نشده است.
به گفته مقامات ارشد پلیس پنجاب، قاچاقچیان از مناطق تپه ای برای آوردن اسلحه و مواد مخدر با پای پیاده از دره آدم خیل در خیبر پختونخوا استفاده می کنند و این منطقه به جنگجویان و تروریست ها اجازه می دهد تا آزادانه عمل کنند.
در پی این حمله، بازرس کل پنجاب گفت که پلیس اداره مبارزه با تروریسم و نیروهای نخبگان به عملیات پیوسته اند. در همین حال، یک عملیات بزرگ پلیس در منطقه ای که شورشیان با تعقیب پلیس ناپدید شدند، راه اندازی خواهد شد.
دکتر انور گفت: "ما همچنین در حال گفتگو در مورد گزینه های آغاز عملیات جستجوی گسترده در منطقه میانوالی برای ردیابی مخفیگاه های تروریست ها هستیم. این در پی حمله انتحاری مرگبار در مسجدی در پیشاور که منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی بیگناه شد، صورت گرفت. حوادث تروریستی طی دو ماه گذشته به طور بی سابقه ای در پاکستان افزایش یافته است و امنیت داخلی این کشور را در بحبوحه چالش های اقتصادی مهیبی که کشور در حال حاضر با آن مواجه است، تهدید می کند.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
بحران امنیت داخلی پاکستان و سهم طالبان پاکستانی در نا امنی ها
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала