کی‌یف از مذاکره بر سر تأمین راکت و هواپیما برای حمله به کریمه خبر داد

© AP Photo / Andrew KravchenkoПлощадь Независимости в Киеве. Архивное фото
Площадь Независимости в Киеве. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2023
عضو شوید
پودولیاک از مذاکره در مورد تأمین موشک و هواپیما به اوکراین برای حملات در کریمه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر ولادیمیر زلنسکی در برنامه تلویزیونی منفرد گفت که کی‌یف پس از توافق بر سر تامین تانک، در حال مذاکره برای انتقال راکت‌های دوربرد و هواپیما برای حمله به کریمه است.
اوگفت: اکنون دو موضع بسیار مهم روی میز مذاکره وجود دارد: راکت‌های دوربرد و نیروی هوایی که امکان نابودی زیرساخت‌های پشتیبان روس‌ها، در درجه اول انبارهای توپخانه را فراهم می‌کند، تعداد بسیار قدرتمندی از این انبارها در قلمرو کریمه قرار دارند.
پودولیاک همچنین گفت که اوکراین به 350 تا 500 تانک نیاز دارد، در حالی که این کشور امیدوار است که کوتاه ترین زمان تحویل - حداکثر یک و نیم تا دو ماه باشد. وی تاکید کرد که اکنون همه چیز باید به سرعت انجام شود.
Американский истребитель F-16C в цифровом камуфляже под российский Су-57 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2023
مطالبه 24 هواپیمای جنگنده از غرب توسط اوکراین
پس از بحث های طولانی در مورد تامین تانک های غربی به کی‌یف، دولت آلمان روز چهارشنبه با ارسال خودروهای جنگی لئوپارد 2 به اوکراین موافقت کرد و قرار است دو گردان تانک تشکیل شود که در مرحله اول، برلین یک گروهان 14 رزمی A6 را منتقل خواهد کرد. وسایل نقلیه از سهام بوندزور همانطور که بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان خاطرنشان کرد، تانک ها ممکن است در پایان ماه مارس به اوکراین برسند.
روسیه قاتل خودی تانک ها می سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
آناتولی: احتمال دارد آمریکا 30 تا 50 تانک M1 آبرامز را به اوکراین بفرستد
تحویل تانک برای نیروهای مسلح اوکراین در همان روز توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام شد. به گفته وی، ارتش اوکراین 31 خودروی جنگی M1 آبرامز دریافت خواهد کرد، آنها یک گردان تانک تشکیل خواهند داد. یک مقام ارشد دولت آمریکا تصریح کرد که تحویل این تجهیزات به اوکراین ماه ها و نه هفته ها طول می کشد.
بهار گذشته، مسکو یادداشتی به کشورهای عضو ناتو به دلیل انتقال تسلیحات به نیروهای اوکراینی ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه محموله حاوی تجهیزات نظامی به هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه تبدیل خواهد شد.
Военнослужащие ВСУ на востоке Украины - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تشکیل واحدهای جدید در نیروهای مسلح اوکراین
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала