وزارت خارجه روسیه: ظرفیت کابل برای مبارزه با داعش محدود شده است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: ظرفیت کابل برای مبارزه با داعش به دلیل کمبود پول به دلیل تحریم ها محدود شده است.
به گزارش اسپوتنیک، اولگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه در مصاحبه با تاس بیان کر که پتانسیل مقامات افغانستان برای مبارزه با دولت اسلامی (داعش، سابقاً داعش، به عنوان یک سازمان تروریستی و ممنوعه در فدراسیون روسیه شناخته می‌شد) به دلیل فقدان کل پول مرتبط با تحریم‌های غرب محدود شده است.
"ما از رهبری طالبان می‌خواهیم تا تلاش‌های خود را برای ریشه‌کن کردن تروریسم افزایش دهند. این موضوع به ویژه در سفر اخیر نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان ضمیر کابلوف به کابل مورد بحث قرار گرفت. در عین حال، ما درک می کنیم که پتانسیل مقامات افغانستان به دلیل کمبود کلی پول، که در درجه اول با محدودیت های مالی غیرقانونی از سوی واشنگتن و سایر موارد مشابه مرتبط است، محدود است."
Португальский политик Антониу Гутерриш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
گوترش: سازمان ملل روی آزاد سازی دارایی های افغانستان به آمریکا کار می کند
به گفته سیرومولوتوف، علیرغم اینکه در ماه های اول پس از به قدرت رسیدن طالبان در آگوست 2021، "کاهش شدید" در فعالیت های داعش رخ داد، اما در اوایل سال 2022، فعالیت این سازمان در افغانستان به طور قابل توجهی افزایش یافت.
این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که داعش مسئولیت بزرگترین حملات را بر عهده گرفت: حمله تروریستی در نزدیکی سفارت روسیه که جان دو تن از همکاران ما را گرفت، حمله به یک مرکز آموزشی در منطقه شیعه‌نشین کابل و یک هتل در پایتخت، که عمدتا شهروندان چینی در آن زندگی می‌کردند، انفجار در وزارت خارجه افغانستان و حمله به رئیس هیئت دیپلماتیک پاکستان.
وی تاکید کرد که امروز داعش "یک تهدید جدی برای افغانستان و کشورهای منطقه" و در درجه اول برای آسیای مرکزی است. وی ادامه داد: "این گروه به دنبال به دست آوردن جای پایی در خاک افغانستان و بی اعتبار کردن اداره فعلی کشور است و ناتوانی آنها را در تضمین امنیت کامل نشان می دهد." ما فرض می کنیم که کابل اراده ای برای پایبندی به تعهدات خود برای جلوگیری از گسترش تهدید تروریستی از خاک افغانستان خواهد داشت."
WATCH Syrian Army Bombard Latakia Terrorists in Response to Attacks on Civilians - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2022
سازمان های تروریستی در افغانستان، در حال رشد و تقویت هستند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала