سازمان های تروریستی در افغانستان، در حال رشد و تقویت هستند

WATCH Syrian Army Bombard Latakia Terrorists in Response to Attacks on Civilians
WATCH Syrian Army Bombard Latakia Terrorists in Response to Attacks on Civilians - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2022
عضو شوید
آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه: اقدامات طالبان برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر کافی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، اندری رودنکو در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک افغانستان درباره اینکه طالبان تعهدات خود را درباره مبارزه با مواد مخدر و تروریسم عملی کرده اند یا نه، گفت اقدامات طالبان کافی نبوده است.
چنانچه وزارت خارجه روسیه قبلا اعلام کرده بود 20 گروه تروریستی در افغانستان فعالیت دارد که تعداد جنگنجویان آنها بالغ بر 10 هزار نفر می شود. درباره همکاری ها با دولت برحال افغانستان با تروریسم کشور های منطقه هم باید سهم بگیرند چرا که امنیت افغانستان با امنیت آنها بستگی دارد.
این دیپلمات در این باره گفت: این موضوع به طور مرتب در تماس های دوجانبه با چین، هند، ایران، پاکستان، کشورهای آسیای مرکزی و دیگر شرکای ما. در پلتفرم های چندجانبه، موضوع مبارزه با تروریسم در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، کشورهای مستقل مشترک المنافع، CSTO، فرمت مشاوره مسکو و میکانیزم های دیگر در حال بررسی است.
اقای رودنکو ادامه داد که در شرایط دشوار انسانی و اقتصادی افغانستان، از جمله به دلیل مسدود کردن مستمر دارایی های ملی توسط کشورهای غربی، سازمان های تروریستی بین المللی به دنبال تقویت مواضع خود و همچنین جلب حمایت نیروهای خارجی که در تلاش بی ثبات کردن اوضاع درتمام منطقه هستند. نمونه بارز آن حمله تروریستی خونین در نزدیکی سفارت روسیه در کابل در ماه سپتامبر سال جاری بود که در نتیجه آن دو تن از همکاران ما جان باختند. با این وجود روسیه در این کشور حصور مستقیم خواهد داشت، به ویژه در ولایات شمالی، هم اکنون کار برای بازگشایی سرکنسولگری فدراسیون روسیه در مزار شریف جریان دارد.
این دیپلمات ادامه داد که گرچند طالبان در مبارزه با مواد مخدر قوانینی بر منع کشت کوکنار وضع کردند که کافی نیست. در ضمن ما میدانیم که محدودیت ها و تحریم های غیر قانونی کشور های سوم نیز توان طالبان را در امر مبارزه با مواد مخدر و تروریسم محدود کرده است.
آقای رودنکو درباره جرایم جنگی آمریکا و ناتو که در کتاب سفید درج شده است گفت: جنایات پرسنل نظامی امریکا، بریتانیا، آلمان، استرالیا و سایر کشورها علیه افغان های صلح طلب در جریان بیست سال اشغال نظامی این کشور، نباید بدون مجازات بماند. "کتاب سفید در مورد حقایق کشتن غیرنظامیان افغان" بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط کارشناسان مستقل سازمان ملل متحد و سایر آژانس های بین المللی است.این کتاب تمام جرایم را پوشش نداده است و حکومت جدید افغانستان باید روی آن کار کند و از اینکه تمام خانواده هایی که مورد این جرم جنایات جنگی قرار گرفتنده اند از عدالت برخوردار شوند.
متن کامل گفتگو با آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه را به زودی در سایت اسپوتنیک بخوانید.
هند - روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2022
تهدیدات تروریستی افغانستان برعلیه هند و روسیه افزایش یافته است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала