کارشناس ترک: منافع ترکیه و ناتو کاملاً متفاوت است

© AFP 2023 / Benoit DoppagneФлаги Турции и НАТО
Флаги Турции и НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
عضو شوید
کمپین جمع آوری امضا برای خروج ترکیه از ناتو توسط حزب ملی گرای چپ ترکیه راه اندازی شد.
به گزارش اسپوتنیک، اظهارات اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر لزوم بازنگری در عضویت ترکیه در ناتو، بار دیگر بحث را در جامعه ترکیه در مورد نقش ترکیه در ائتلاف و تنش دائمی که بین آنکارا و ناتو وجود دارد تشدید کرد.
حزب ملی گرای چپ ترکیه (وطن) یک کمپین جمع آوری امضا برای خروج از ناتو به خاطر وحدت سرزمین مادری و انقلاب صنعتی راه اندازی کرده است.
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
پیشنهاد خروج ترکیه از ناتو
اوزگور بورسالی، دبیرکل وطن، به اسپوتنیک گفت: "به عنوان بخشی از کمپین سراسری "بیایید ناتو را ترک کنیم" که توسط حزب ما راه اندازی شد، در 6 روز تعداد امضاهای جمع آوری شده به 100000 نفر رسید و هر روز در حال افزایش است. ما شاهد علاقه زیادی به سهام هستیم. مردم ترکیه با ناتو مخالف هستند زیرا درک می کنند که ائتلاف و ایالات متحده تهدید اصلی کشور ما هستند. بین ترکیه و ناتو تضادهای حل نشدنی وجود دارد.
بورسالی کارشناس علوم سیاسی ترکیه، کارشناس روابط بین الملل از دانشگاه مرمره، ستون مقاله نویس روزنامه مهم سیاسی-اجتماعی جمهوریت باریس داستر معتقد است که منافع ترکیه و ناتو کاملاً متفاوت است. وی تاکید کرد: این تضادها در آینده نزدیک بیشتر تشدید خواهد شد و در نتیجه ترکیه از ناتو خارج خواهد شد و با کشورهای واقعا دوست اتحاد ایجاد خواهد کرد.
ناتو ابزار اشغالگری امپریالیسم آمریکاست. این سازمانی است که به منظور حفظ کشورهای متحد در حوزه نفوذ آمریکا ایجاد شده است تا نه تنها سیاست خارجی و امنیت ملی این کشورها، بلکه سیاست داخلی آنها را نیز مطابق با منافع آمریکا شکل دهد.
منافع آمریکا-ناتو و ترکیه با هم منطبق نبوده و هرگز هم نخواهند بود. ناتو بزرگترین تهدید برای استقلال و حاکمیت ترکیه است. وقتی صحبت از فعالیت های سازمان های تروریستی PKK، YPG و FETO، حمایت از کودتا و سایر مسائل حساس برای ترکیه می شود، ناتو همیشه طرف مقابل آنکارا را می گیرد. بنابراین، ترکیه باید قطعاً از ائتلاف خارج شود.
مجلس وزراء خارجية دول منظمة الأمن والتعاون في أوروبا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
نماینده روسیه: امریکا و ناتو به خط خطرناکی در مسیر یک درگیری نظامی تمام عیار در اروپا نزدیک شدند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала