پرایس: امریکا در حال بازبینی رفتارش با گروه طالبان است

© Sputnik ScreenshotUS State Department spokesperson Ned Price argues with AP reporter Matt Lee at a presser on February 3, 2022
US State Department spokesperson Ned Price argues with AP reporter Matt Lee at a presser on February 3, 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت، که کارکرد گروه طالبان در برابر مردم افغانستان بی گمان بی‌هزینه نیست و امریکا از همه ای ابزارگان دست داشته‌اش کار می گیرد تا جلو نقض حقوق بشر از سوی این گروه را بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: امریکا در حال مشوره با متحدانش برسر تغییراتی در نحوه تعاملش با گروه طالبان است.
پرایس این موضوع را رد کرد، که کمک‌های مالی بشردوستانه در مسیر پشتیبانی از گروه طالبان انجام می‌شود.
در چند ماه گذشته انتقادهای از حکومت امریکا به خاطر عدم اقدام قوی در برابر گروه طالبان به علت سیاست‌های تبعیض‌آمیز در برابر زنان و سرکوب فعالان سیاسی و مدنی بالا گرفته است.
زنان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
گزارش شورای اطلاعات ملی امریکا درباره افغانستان از حالت طبقه بندی بیرون شد
پرایس در این باره گفت: "ما در پرتو وقوع نقض حقوق بشر و اقدامات ظالمانه در ماه‌های پسین در افغانستان، در حال بررسی رویکرد و نحوه تعامل خود با طالبان هستیم. من اکنون در موقعیتی نیستم که جزییات بیشتری در این باره در اختیار شما قرار دهم. اما این را می‌توانم بگویم که ما در پروسه رایزنی با متحدان ما برای برداشتن گام بعدی مناسب هستیم".
او افزود، که کارکرد گروه طالبان در قبال مردم افغانستان قطعاً بی‌هزینه نیست و امریکا از همه ای ابزارگان دست داشته‌اش کار می گیرد تا جلو نقض حقوق بشر از سوی این گروه را بگیرد.
ند پرایس گفت، که کمک‌های مالی امریکا از طریق سازمان‌های غیردولتی مصرف می‌شود و تمام تلاش بر این است تا پول به طالبان نرسد و مستقیم برای بهبود وضعیت مردم استفاده شود.
ند پرایس درباره ممانعت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی گفت، که این ممنوعیت برای امریکا پذیرفتنی نیست و کشورش با اعمال فشار بر طالبان تلاش خواهد کرد که این تصمیم تغییر بخورد.
با همه ای این‌ها پرایس گفت، که کمک‌های امریکا به مردم افغانستان ادامه خواهد یافت.
یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا پس از 20 سال حضورش در افغانستان در یک معامله پنهانی و پیچیده این کشور را ترک کرد و حکومت دست نشانده ای این کشور در افغانستان پس از ترک سربازان امریکا فروافتاد و گروه طالبان یکبار دیگر بر افغانستان چیره شده و کارکردهای تندروانه ای خود را به ویژه دربرابر زنان از سر گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала