گزارش شورای اطلاعات ملی امریکا درباره افغانستان از حالت طبقه بندی بیرون شد

© https://twitter.comزنان افغانستان
زنان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
عضو شوید
گزارش گردآوری شده در ماه جون 2022 تا حدی از سوی مدیر اطلاعات ملی امریکا در دسامبر 2022 از طبقه بندی بیرون شد.
به گزارش اسپوتنیک، بر پایه این گزارش های طبقه بندی شده ای امریکا، گروه طالبان تا سال 2025 به کمک‌های بشردوستانه خارجی وابسته خواهد بود و کنترل را با زور نگه خواهد داشت.
برپایه این گزارش ها، گروه طالبان بیشتر از سال‌های 1996-2001 با جهان تعامل دارد، اما در حاشیه آن باقی می‌ماند، تسلیم فشار بر بنیادگرایی نمی‌شود، تلاش می‌کند تروریستان پنهان را مهار کند. آنها تئوکراسی را بر مدرنیته اولویت خواهند داد، انسجام و کنترل سرزمینی را حتی با دشمنی بخشی از مردم حفظ خواهند کرد. اقتصاد افغانستان تضعیف خواهد شد، آزادسازی اجتماعی و مدنی را محدود خواهد کرد.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
بستن آرایشگاه های زنانه در بغلان از سوی گروه طالبان
در این گزارش همچنان آمده است، که برپایه پیش بینی های خارجی، ممکن افغانستانی ها با کمبود مواد غذایی مواجه خواهند شد. حتی با گرسنگی که باعث مهاجرت داخلی زیاد می شود.
بر پایه داده های این گزارش، ادغام منطقه ای زیر رهبری گروه طالبان ضعیف باقی خواهد ماند، منافع کشورهای منطقه به حداقل خواهد رسید.
درباره تهدید گروه های تروریستی از افغانستان در این گزارش آمده است، که تهدید اصلی داعش است، القاعده به زمان زیادی برای بازیابی نیاز دارد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در سال 15 اگوست سال 2021 در یک معامله پیچیده و پنهانی با امریکا یک بار دیگر بر افغانستان چیره شدند و تاکنون دستورهای بسیار سختگیرانه و افراطی را بر شهروندان افغانستان به ویژه زنان به اجرا گذاشته اند و همچنین در جریان بیش از یک سال اقتصاد افغانستان فروپاشیده و بیکاری افزایش پیدا کرده و بیش از 7 میلیون نفر این کشور را ترک کرده و دیگران هم در فکر ترک این کشور است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала