- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نبنزیا: جنگ افزارهای دوربرد غرب سبب افزایش تلفات غیرنظامیان در دونباس شده است

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عضو شوید
نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت: به دلیل جنگ افزارهای دوربرد غرب، شمار قربانیان در میان باشندگان دونباس افزایش پیدا کرده ااست.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت: شمار قربانیان در میان جمعیت غیرنظامی دونباس پس از آغاز عرضه تسلیحات دوربرد غربی به کیف چهار برابر شده است، تعداد آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های غیرنظامی سه برابر شده است.
نبنزیا در جریان نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که توسط هیئت دائمی فدراسیون روسیه با موضوع "جنگ سیستماتیک اوکراین در برابر باشندگان دونباس: در سال 2014 و پس از آن" برگزار شد، گفت: "به محض اینکه اوکراین در تابستان 2022 شروع به دریافت تسلیحات دوربرد از کشورهای ناتو کرد، رژیم کیف فرصت های جدیدی برای ویرانی هدفمند شهرهای دونباس دارد. از آن زمان تاکنون، تلفات غیرنظامیان چهار برابر و در اشیاء غیرنظامی سه برابر افزایش پیدا کرده است".
Заместитель министра иностранных дел РФ Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
نبنزیا: روسیه برای دستیابی به اهداف عملیات ویژه به صورت مسالمت آمیز آماده است
به گفته نبنزیا، تنها از اواخر نوامبر بیش از 2000 قسمت از حملات گسترده ثبت شده است. همانطور که نماینده دائم روسیه خاطرنشان کرد، در 17 فیبروری 2022، تعداد قربانیان در میان جمعیت غیرنظامی جمهور خلق دونتسک و جمهور خلق لوهانسگ بالغ بر 4591 نفر بود که از این تعداد 154 نفر کودک بودند. او گفت: "یعنی در یک سال، تعداد کل قربانیان گلوله باری اوکراین در جمهوری خلق لوهانسگ و جمهوری خلق دونتسک از سال 2014 یک سوم افزایش یافته است. به گفته وی، بیش از 13 هزار ساختمان مسکونی، 147 موسسه درمانی و 560 موسسه آموزشی آسیب دیده است.
نماینده دائمی روسیه افزود، دلایلی وجود دارد که باور کنیم ایالات متحده و ناتو عمدا در جنایات کیف در برابر مردم غیرنظامی دونباس شریک هستند. وی تاکید کرد، که فدراسیون روسیه برای همه قربانیان درگیری از جمله اوکراینی های کشته شده عزادار است. وی گفت: "تراژدی آنها این است که رژیم جنایتکاری که در سال 2014 به قدرت رسید، به آسانی و با تعهد به انجام وظایف ژئوپلیتیکی حامیان غربی خود برای تضعیف روسیه از نظر ژئوپلتیکی شتافت".
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
پسکوف خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала