نزدیک به 300 مزدور حلب را به مقصد اوکراین ترک کردند

© Photo / Personal page of Hieu LeАмериканский военный Hieu Le, прибывший в качестве международного добровольца на Украину
Американский военный Hieu Le, прибывший в качестве международного добровольца на Украину - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2023
عضو شوید
در روزهای 20 تا 30 دسامبر، نزدیک به 300 شبه نظامی از قلمرو شمال ولایت حلب به اوکراین رفتند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع به خبرنگار اسپوتنیک گفته است، که مرکزهای عضوگیری هیئت تحریر الشام در ادلب به طور ناگهانی بسته شد و اکنون شبه نظامیان طرفدار ترکیه در حال جذب مزدوران برای نیروهای مسلح اوکراین هستندو دلیل چنین تغییراتی مشخص نیست.
یک منبع خاطرنشان کرد، که استخدام در شهرهای عفرین، جرابلس و اعزاز انجام می شود. هدف اصلی استخدام کنندگان مردان 17 تا 45 ساله هستند که ترجیحاً دارای تجربه رزمی در سوریه هستند. بنابراین، هم ستیزه جویان و هم باشندگان محلی بیکار به اوکراین فراخوانده می شوند.
Иностранные наемники во время тренировки на военном полигоне. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آوردن تروریستان خارجی از ادلب به اوکراین
همانطور که منبع اشاره کرد، به مزدورانی که تجربه واقعی رزمی دارند، وعده حقوق تا 2500 دالر در ماه داده می شود. برای اهداف تشویقی، نیمی از اولین حقوق به همه کسانی که مستقیماً در نقاط استخدام ثبت نام کرده اند تعلق می گیرد.
بر اساس اطلاعات دریافتی، در دو هفته دسامبر، چندین گروه از مزدوران از شمال حلب که تحت کنترل گروه‌های طرفدار ترکیه است، به اوکراین رفته‌اند. در کل حدود 300 نفر رفته اند.
به گفته این منبع، دلیل اصلی مزدور شدن شبه نظامیان و باشندگان این منطقه، شرایط بسیار نا مساعد اقتصادی است. مردان جوان در مناطقی که تحت کنترل دمشق رسمی نیستند، نمی توانند کار کنند و در واقع هیچ وسیله ای برای امرار معاش ندارند.
در عین حال، بیشتر مزدوران شهر اعزاز از رزمندگان پیشین نیروهای موسوم به "گارد ملی سوریه آزاد" هستند. از طرف نیروهای مسلح اوکراین، آنها با پول جذب شدند: ستیزه جویان در سوریه اکنون حقوق دریافت نمی کنند.
جبهه النصره عضوگیری را متوقف کرد
منابع اسپوتنیک در ولایت ادلب گزارش دادند، که به نوبه خود، شبه نظامیان جبهه النصره در ولایت ادلب جذب مزدوران برای نیروهای مسلح اوکراین را متوقف کردند، اگرچه این سازمان تروریستی سال گذشته چندین ماه درگیر این موضوع بود.
به گفته آنها، مرکزهای جذب "به یکباره و بدون اعلام دلایل بسته شده اند".
در دسامبر گذشته، جبهه النصره ده ها جنگجوی مزدور چاد را از سوریه به اوکراین فرستاد. در ماه نوامبر حدود صد مزدور سوری با کمک همین سازمان ارضی به صفوف نیروهای مسلح اوکراین پیوستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала