- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

آوردن تروریستان خارجی از ادلب به اوکراین

© Photo / AP Photo / Michal DyjukИностранные наемники во время тренировки на военном полигоне.
Иностранные наемники во время тренировки на военном полигоне. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2023
عضو شوید
گزارش ها نشان می دهد، نظامیان خارجی وابسته به گروه های تندرو در ولایت ادلب سوریه در حال بردن به اوکراین هستند تا در کنار اوکراین با ارتش روسیه بجنگنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه رای الیوم چاپ لبنان نوشت، گزارش ها حاکی از آن است که اکثر نظامیانی که به شرق اروپا منتقل شدند از گردان های چچن و قفقاز، ازبک و تاجیک و گروهی از نظامیان آلبانیایی هستند و اکثریت قریب به اتفاق آنها وابسته به هیئت تحریرالشام به رهبری ابومحمد الجولانی همان "جبهه النصره" سابق و مرتبط با تشکیلات القاعده هستند.
گزارش‌های فعالان در مناطق تحت کنترل گروه‌های افراطی در شمال سوریه از خروج ده‌ها نظامی خارجی از ابتدای سال جاری حکایت دارد. نظامیانی که با توجه به جزئیات جنگ های سالهای گذشته در سوریه در فنون رزمی و جنگ خیابانی تجربه بالایی دارند.
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2022
دستگیری مزدوران امریکایی در اوکراین
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، از اکتبر گذشته بیش از ۱۷۰ نظامی خاک سوریه را ترک کرده اند که همگی از قفقاز و چچن هستند، آنها به درخواست و فشار هیئت تحریرالشام به یک کشور اروپایی رفتند.
هنوز مکانیزم انتقال این نظامیان خطرناک که در دنیا تروریست محسوب می شوند از ادلب به شرق اروپا مشخص نیست و اینکه آیا سرویس های اطلاعاتی امریکا یا غرب دنبال شرکت دادن منظم این نیروها در جنگ اوکراین در برابر روسیه هستند یا خیر؛ مدل جنگی که زمان حضور شوروی در افغانستان رخ داد. آن زمان سرویس اطلاعات امریکا با مشارکت سرویس اطلاعات عربستان و پاکستان تشکیلات القاعده را به وجود آورد تا شوروی را در افغانستان شکست دهد. پس از تحقق این امر، ایالات متحده با اشغال افغانستان و تعقیب نظامیان این تشکیلات به دنبال حذف القاعده بود.
همچنین مشخص نیست که این نظامیان تحت فرماندهی ارتش اوکراین می جنگند یا با هماهنگی ناتو. همتایان آنها پیش از این در لیبیا تحت فرماندهی ناتو جنگیده اند.
علی العرجانی، سلفی جدا شده از هیئت تحریرالشام در تلگرام نوشت: گروه های قفقاز و آلبانی ادلب را به مقصد اوکراین ترک می کنند زیرا دریافتند که اوکراین برای آنها آزادتر از ادلب است و نبردها در آن واقعی است. آنها ظاهرا پیرو فتوای قدیم ایمن هاروش هستند که رفتن به بلاد کفر بهتر از ماندن در ادلب تحت سلطه الجولانی است.
همچنین ویدئویی پخش شد که نشان می‌دهد عبدالحکیم الشیشانی، رهبر گروه سربازان قفقاز در کنار نیروهایش در شهر باخموت اوکراین در برابر نیروهای روسی می‌جنگد. رسانه های روسی این ویدئو را منتشر کردند که نشان می دهد امریکا آغاز به بکارگیری از گروه های تروریستی برای پشتیبانی از ارتش اوکراین کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала