وزیر خارجه ایران: ما هیات حاکمه کنونی افغانستان را به رسمیت نشناخته ایم

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران در دیدار با گروه سیاسی و دینی لبنانی گفت، که ما هیات حاکمه کنونی افغانستان را به رسمیت نشناخته ایم، اما در برخی موارد برای کاهش مشکلات این کشور با آنها پیوند برقرار کردیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شامگاه جمعه در دیدار با گروه های سیاسی و دینی لبنان درباره افغانستان گفت: پشتیبانی از مردم افغانستان را ادامه می دهیم و اقدام تروریستی گروهک داعش در برابر ساختمان وزارت خارجه این کشور را نکوهش می کنیم.
گزارش روزنامه المستقبل از دلایل تغییر امیر عبداللهیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
وزیر امور خارجه ایران: همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریسم ضروری است
وزیر امور خارجه ایران همچنان درباره محرومیت های زنان در افغانستان که از سوی گروه طالبان به اجرا گذاشته شده است، گفت: محرومیت زنان از کارهای اجتماعی در افغانستان با مبانی اسلام رحمانی در تضاد است.
وی ادامه داد: ما هیات حاکمه کنونی افغانستان را به رسمیت نشناخته ایم اما در برخی موارد برای کاهش مشکلات این کشور با آنها ارتباط برقرار کردیم.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران، افزود: راه حل در افغانستان تشکیل دولتی از همه گروه‌های سیاسی است.
یادآوری می کنیم، که جنگجویان گروه طالبان از آغاز چیرگی شان بر افغانستان تاکنون چند بار با نیروهای مرزی کشورهای همسایه از آن میان ایران درگیر شده است. گروه طالبان همچنان دستورهای بسیار سختگیرانه ای بر مردم افغانستان به ویژه بانوان به اجرا گذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала