نخست وزیر بریتانیا تصمیم گرفت 12 تانک چلنجر 2 را به کی یف منتقل کند

© AP Photo / Dan Chung/PoolБританский танк "Челленджер 2"
Британский танк Челленджер 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
عضو شوید
رسانه ها دریافتند که سوناک تصمیم گرفته است تا یک اسکادران از تانک های چلنجر 2 را به اوکراین منتقل کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه بریتانیایی سان به نقل از یک منبع در دولت بریتانیا گزارش داد، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا تصمیم گرفته است تا یک اسکادران از تانک های چلنجر 2 را به اوکراین منتقل کند.
یک منبع داونینگ استریت به این نشریه گفت که سوناک ولودیمیر زلنسکی را در مورد این طرح مطلع می‌کند و می‌گوید که "می‌خواهد اقدامات [بریتانیا] بلندتر از حرف‌ها باشد".
به گزارش این روزنامه، گروهی متشکل از چهار تانک چلنجر 2 "فورا" به اروپای شرقی تحویل داده می شود و هشت تانک دیگر نیز به زودی پس از آن تحویل داده می شود.
پیش از این، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز به نقل از منابع گزارش داده بود که انگلیس برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در حال بررسی امکان تامین تانک های چلنجر 2 بریتانیا به اوکراین است. به گزارش روزنامه گاردین، انتظار می رود روز دوشنبه در این مورد اعلام رسمی شود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Испытания GMLRS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
اوکراین برای مقابله با تانک های روسی از امریکا راکت های هدایت شونده Excalibur دریافت کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала