- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نیرو های واگنر کنترل تمام قلمرو شهر استراتژیک "سولدار" را به دست گرفتند

© Sputnik / Viktor Antonyuk /  مراجعه به بانک تصاویر artillery crew of PMC "Wagner" near Bakhmut in the DPR
artillery crew of PMC Wagner near Bakhmut in the DPR - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عضو شوید
پریگوژین: جنگنده های واگنر کنترل کل سولدار را به دست گرفتند، مرکز شهر در محاصره کامل است.
به گزارش اسپوتنیک، یوگنی پریگوژین در VKontakte در صفحه شرکت Concord خود گفت که گروه واگنر کنترل کل قلمرو Soledar را به دست گرفت.
موسس PMCافزود: "یک سنگر استراتژیک در مرکز شهر تشکیل شده است که در آن نبردهای شهری در حال انجام است. تعداد اسرا فردا اعلام می شود."
علاوه بر این، PMC های نظامی کنترل معادن نمک در شهر را به دست گرفتند. عکس هایی از آنجا در اختیار ریانووستی بود. خود اوگنی پریگوژین نیز در تصویر حضور دارد.
پیش از این، سرپرست موقت دنیس پوشیلین در کانال یک گفته بود که نیروهای روسی کنترل مرکز سولدار را به دست گرفته اند. به گفته وی، نیروهای اوکراینی در نبردهای شهر متحمل خسارات جدی می شوند، اما به مقاومت خود ادامه می دهند.
صبح دیروز در مورد آزادسازی روستای باخموتسکویه، واقع در مجاورت سولدار، در شمال شرقی آرتموفسک، مهمترین مرکز حمل و نقل که از طریق آن گروه نیروهای اوکراینی در دونباس از طریق آن تامین می شود، مشخص شد.
سولدار برای کی­یف اهمیت استراتژیک دارد، در مرکز خط دفاعی آرتموفسک (باخموت)، سورسک واقع شده است. در اینجا ارتش اوکراین استحکامات دفاعی قدرتمندی برپا کرد. آزادسازی سولدار مسیر تدارکات مستقیم بین آرتموفسک و سورسک را قطع خواهد کرد و همچنین آرتموفسک را از سمت شمال پوشش خواهد داد.
نبردهای سختی برای هر دو شهر در جریان است.
در پایان ماه دسامبر، آلکسی آرستوویچ، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، اذعان کرد که نیروهای اوکراینی در این منطقه متحمل خسارات جدی شده اند. همچنین روز دوشنبه، گزارش شد که سرهنگ سرویس گارد مرزی دولتی اوکراین یوری یورچیک، که فرماندهی دفاع از مواضع تیراندازی در نزدیکی شهر را بر عهده داشت، در نبردهای سولدار کشته شد.
Рабочий визит министра обороны РФ Сергея Шойгу в Узбекистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
روسیه در سدد افزایش مهمات نظامی خود است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала