نا گفتنی ها در مورد خدمت شاهزاده هری در افغانستان

© AP Photo / John Stillwell, Pool, FileBritain's Prince Harry or just plain Captain Wales talks to a TV crew
Britain's Prince Harry or just plain Captain Wales talks to a TV crew  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
عضو شوید
طالبان: "آقای هری! آنهای که شما کشتید مهره های شطرنج نبودند. آنها انسان بودند، خانواده داشتند که منتظر بازگشت آنها بودند".
به گزارش اسپوتنیک، اسکای نیوز با استناد به گزیده ای از کتاب "یدکی" شاهزاده بریتانیا آمده است که هری به قتل 25 افغان در جریان خدمت در افغانستان اعتراف کرده است.
در مورد شاهزاده هری، دوک ساسکس می توان گفت که وی پسر کوچک پادشاه چارلز سوم بریتانیای کبیر و شاه دخت دیانا ولز (1961-1997) است.
در می 2005، شاهزاده هری وارد آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست شد.
Принц Гарри  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
آیا شاهزاده هری محاکمه خواهد شد؟
شاهزاده هری در طول دوره آموزش نظامی 44 هفته ای به مثابه افسر کادت ولز شناخته می شد.
شاهزاده هری از دیسامبر 2007 تا فبروری 2008 در افغانستان خدمت کرد. سفر کاری وی پس از گزارش رسانه های خارجی به پایان رسید.
رسانه ها به نقل از وزارت دفاع بریتانیا گزارش دادند که شاهزاده هری به مدت ده هفته در ولایت هلمند افغانستان ایفائی وظیفه نمود، محل که قوای بریتانیا در آنجا مستقر بودند. خروج او به منطقه درگیری نظامی به دلایل امنیتی در نهایت محرمانه حفظ داشته شد.
او ابتدا در یک پوسته پولیس نزدیک سرحد با پاکستان در جنوب ولایت هلمند خدمت می کرد. سپس او را به شهر گرممره، به پایگاهی که فقط در 500 متری خندق های طالبان قرار داشت، منتقل کردند. در آنجا هری گفت: تمام آرزوهایش به حقیقت پیوستند.
پس از گرمسمیر، هری در بخش دیگری از ولایت هلمند خدمت کرد، اما جزئیات این قسمت خدمت سربازی او به دلایل امنیتی فاش نشد.
در سال 2012 دوره 18 ماهه پیلوت هلیکوپتر نظامی آپاچی را گذراند. در سپتامبر 2012، شاهزاده هری دوباره به افغانستان اعزام شد.
تا جنوری 2013 او به مثابه پیلوت هلیکوپتر آپاچی مستقر در کمپ باستیون وظایف محاربوی را انجام میداد.
در دیسامبر 2012، تعدادی از رسانه های بریتانیایی گزارش دادند که شاهزاده هری احتمالاً یکی از قوماندانان طالبان (این جنبش به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) را در افغانستان از بین برده باشد.
روزنامه سان به نقل از منابع نظامی گزارش داد که طی یک پرواز در ماه اکتوبر 2012، هری یک راکت هوا به زمین هلفایر را پرتاب کرد و یک توپ 30 میلی متری اتومات را به سوی یکی از رهبران بلندپایه طالبان انداخت کرد.
Принц Гарри с супругой Меган Маркл на традиционном параде Trooping of the Colour в Лондоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
شاهزاده هری: در آرزوی زندگی و روابط عادی
همانطور که سان به نقل از یک منبع گزارش داد، به دلیل شایستگی های نظامی، همکارانش به وی لقب هری بزرگ را دادند.
هیچ تائید رسمی از اطلاعات در مورد از بین بردن هر یک از شبه نظامیان بلندپایه طالبان توسط شاهزاده وجود ندارد.
در آخرین روز خدمت، هنگامی که رسانه ها از او پرسیدند که آیا هنگام پرواز با هلیکوپتر مخالفین را کشته است، شاهزاده هری پاسخ داد: "بلی، حملات زیاد را انجام داده‌ام."
در ماه جون 2015، شاهزاده هری قوای بریتانیا را با رتبه تورن قوای مسلح را ترک کرد.
در اوایل جنوری 2023، اسکای نیوز با استناد به گزیده ای از کتاب یدکی شاهزاده هری ("یدکی")، گزارش داد که شاهزاده هری بریتانیا به کشته شدن 25 نفر در جریان خدمت در افغانستان اعتراف کرده است.
Принц Гарри в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
شاهزاده هری: ۲۵ نفر را هنگام انجام وظیفه در افغانستان کشته ام
هری در کتاب خود همچنین می‌نویسد که در سال‌های 2012 تا 2013 در حالی که به عنوان پیلوت هلیکوپتر در افغانستان خدمت می‌کرد، شخصاً با عمله در شش پرواز تعرضی شرکت کرد و هر کدام اهداف زنده را مورد اصابت قرار دادند، اما شاهزاده این کشتارها را موجه دانست.
به گفته هری، پس از بازگشت به پایگاه، او فیلم "کشتن" هر افغان از کمره نصب شده در دماغه هلیکوپتر را خودش مشاهده کرد.
دگروال متقاعد ریچارد کمپ، اسبق قوماندان قوای بریتانیا در افغانستان گفت که اظهارات شاهزاده می تواند امنیت او را به خطر بیندازد. او گفت که ممکن است افراطی های که از طالبان حمایت می کنند اکنون "انگیزه کشتن هری" را داشته باشند.
نمایندگان جنبش "طالبان" نیز (جنبش به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم سازمان ملل است) به سخنان شاهزاده هری واکنش نشان دادند.
انس حقانی سرپرست مشاور وزیر کشور افغانستان به نقل از 9 نیوز گفت: "آقای هری! آنهای که شما کشتید مهره های شطرنج نبودند. آنها انسان بودند، خانواده داشتند که منتظر بازگشت آنها بودند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала