مکرون وعده خود را شکست، از خطوط سرخ عبور کرد و تصمیم ارسال ماشین های محاربوی به کیف را گرفت.

مکرون
مکرون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
عضو شوید
روزنامه تلگراف انگلیسی می نویسد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با اعلام کمک های نظامی جدید به کیف، از جمله ماشین های محاربوی AMX-10RC، راز نظامی را شکست و از خطوط سرخ عبور کرد.
این نشریه همچنین در نظر گرفت که فرانسه "بعیدترین نامزد" برای ارائه کمک به اوکراین در قالب ماشین های محاربوی است، اما اولین کسی بود که چنین تصمیم را گرفت و به طور غیرمنتظره موضع خود را تغییر داد. این روزنامه می نویسد پاریس با اقدامات خود بریتانیا را پشت سر گذاشت که پیش از این از نظر حجم کمک های ارائه شده به نیروهای اوکراینی پس از امریکا دومین کشور بود.
Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон во время встречи в резиденции президента Франции Форт Брегансон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
افشا مذاکرات محرم مکرون با پوتین
روزنامه گفت که ماکرون بالاخره موافقت کرد که یکی از مهم‌ترین تسلیحات خود را برای رئیس‌جمهور اوکراین بفرستد... این هدیه باعث می‌شود فرانسه اولین کسی باشد که تحویل ماشین های محاربوی به کیف را اعلام می‌کند. خط سرخ را عبور کرده، تابو نظامی شکسته شده است.
تلگراف پیشنهاد می‌کند که ارائه ماشین های محاربوی به اوکراین ممکن است نشان‌دهنده این باشد که رهبر فرانسه "دیگر باور ندارد که بتواند با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مذاکره کند".
پیشتر مکرون در گفتگو با ولادیمیر زلنسکی گفته بود که فرانسه ماشین های محاربوی یا تانک های نوع AMX-10RC را به اوکراین عرضه خواهد کرد. اولاف شولز، صدراعظم آلمان و جو بایدن، رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه در گفتگویی تلیفونی با ارسال تجهیزات نظامی سنگین به کیف موافقت کردند. آلمان آمادگی خود را برای تامین ماشین های محاربوی پیاده نظام ماردر و دستگاه دافع هوایی پاتریوت اعلام کرد.
Владимир Путин и Эммануэль Макрон на церемонии официальной встречи в Елисейском дворце - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2022
پس یک وقفه طولانی؛ مکرون با پوتین تماس گرفت
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف نماید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала