ممکن تصمیم مکرون منجر به وقوع درگیری بین روسیه و ناتو شود

© Fotolia / TwindesignerЯдерный взрыв
Ядерный взрыв - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
عضو شوید
سناتور الکسی پوشکوف در کانال تلگرام خود نوشت: ممکن است تصمیم امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره تحویل ماشین های محاربوی AMX-10 RC به اوکراین منجر به درگیری بین روسیه و ناتو شود.
به گزارش اسپوتنیک، این سناتور روس می نویسد:" تصمیم پاریس برای انتقال ماشین های محاربوی قوای پیاده نظام اوکراین، روند جنگ را تغییر نخواهد داد، اما با این حال، ممکن است مقدمه ای برای تحویل سایر تسلیحات تهاجمی به اوکراین باشد، که خطر کشاندن ناتو به درگیری نظامی مستقیم با روسیه را به همراه خواهد داشت."
وی افزود: تصمیم مکرون همچنین گویای نکات بسیاری درباره روحیات فعلی در هیئت های حاکمه کشورهای اروپا و میزان خشونت آنها علیه روسیه است
مکرون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
مکرون وعده خود را شکست، از خطوط سرخ عبور کرد و تصمیم ارسال ماشین های محاربوی به کیف را گرفت.
پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در گفتگو با ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین گفته بود که پاریس ماشین های محاربوی یا تانک های چرخ دارAMX-10RC را به کیف می رساند.
به نوبه خود، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، روز پنجشنبه طی صحبت های تلیفونی با ارسال تجهیزات نظامی سنگین به کیف موافقت کردند. آلمان آمادگی خود را برای تحویل ماشین های محاربوی پیاده نظام "ماردر" و دستگاه دافع هوا پاتریوت اعلام کرد.
در شرایط اجرای عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در ناتو با ارسال تسلیحات به ارزش ده ها میلیارد دالر از کیف حمایت می کنند. مسکو نیز به نوبه خود بارها گفته که تحویل تسلیحات غربی به اوکراین تنها درگیری را طولانی می کند و محموله های تسلیحات به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала