جاپان می خواهد از زلنسکی برای شرکت در نشست G7 دعوت کند

© © Flickr.com/doraemon/cc-by-nс-sa 3.0Le Japon a retranché une dette de la Birmanie de 2 milliards de dollars
Le Japon a retranché une dette de la Birmanie de 2 milliards de dollars - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
عضو شوید
جاپان قصد دارد از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دعوت کند تا به شکل آنلاین در اجلاس G7 که 19 تا 21 می در هیروشیما برگزار می شود، شرکت کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه نیکی: جاپان قصد دارد از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دعوت کند تا به شکل آنلاین در اجلاس G7 که 19 تا 21 می در هیروشیما برگزار می شود، شرکت کند.
همانطور که در اجلاس المائو آلمان، جاپان، به عنوان یک کشور - رئیس گروه هفت، می خواهد شرایطی را برای بحث های فشرده در مورد مشکل اوکراین ایجاد کند. به گفته توکیو، سخنرانی زلنسکی، رهبران G-7 را با وضعیت فعلی آشنا می کند.
به نوشته این روزنامه، برای توکیو، هماهنگی G7 در اوکراین گام مهمی برای آماده شدن برای درگیری احتمالی بر سر تایوان است. جاپان بر این باور است که در صورت بروز چنین درگیری، مستقیماً درگیر آن خواهد شد و روی یک واکنش سریع و سخت به چین، همراه با ایالات متحده و اروپا، حساب می کند، همانطور که در رابطه با فدراسیون روسیه انجام شد.
علاوه بر اوکراین، همچنین قرار است از نارندرا مودی، نخست وزیر هند، که امسال ریاست گروه 20 را بر عهده دارد، و جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، که ریاست انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (ASEAN) را بر عهده گرفت، دعوت شود تا نشست نشست سران G7شرکت کنند.
نخست وزیر جاپان فومیو کیشیدا در حال برنامه ریزی برای سفر به کشورهای عضو G7 در نیمه اول جنوری است. او از 8 جنوری به طور آزمایشی از بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، کانادا و سپس به طور آزمایشی در 13 جنوری از ایالات متحده بازدید خواهد کرد.
اعزام دو کشتی نظامی ژاپن به تنگه هرمز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2022
استراتژی جدید امنیت ملی جاپان در برابر روسیه
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала