دبیرکل ناتو خواستار آمادگی برای درگیری طولانی در اوکراین شد

© AFP 2023 / Mandel Ngan Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2023
عضو شوید
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت که کشورهای غربی باید یک برنامه بلندمدت برای حمایت از اوکراین تدوین کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت که کشورهای غربی باید یک برنامه بلندمدت برای حمایت از اوکراین تدوین کنند. به گفته وی، موفقیت های نیروهای مسلح اوکراین در جریان عملیات ویژه نباید توهماتی را درباره پیروزی احتمالی کیف در آینده نزدیک ایجاد کند.
نیروهای اوکراینی چندین ماه است که در حال حمله متقابل بوده اند، اما ما همچنین می دانیم که روسیه بسیج شده و صفوف ارتش را تکمیل کرده است، بسیاری از آنهایی که بسیج شده اند اکنون در حال آموزش هستند. ینس استولتنبرگ در مصاحبه ای با بی بی سی گفت: همه اینها نشان می دهد که (سربازان روسیه) برای ادامه جنگ و تلاش احتمالی برای حمله جدید آماده می شوند.
زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2023
سی ان ان: ناتو ممکن است زلنسکی را وادار به امضای معاهده صلح کند
دبیرکل ناتو تاکید کرد که مناقشه روسیه و اوکراین احتمالا با مذاکرات صلح آمیز حل خواهد شد. با این حال، به گفته وی، شرایطی که توافقنامه صلح بر اساس آن خواهد بود به توازن قوا بین دو کشور بستگی دارد. ینس استولتنبرگ خواستار حمایت مناسب از اوکراین شد. او گفت: "از جمله حمایت نظامی، زیرا این تنها راه متقاعد کردن روسیه برای نشستن بر سر میز مذاکره و به رسمیت شناختن اوکراین به عنوان یک کشور مستقل و مستقل در اروپا است."
در 29 دسامبر، آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، گفت که کی­یف و واشنگتن اهداف و درک یکسانی از شرایط برای پایان دادن به درگیری با روسیه دارند. وی تاکید کرد که مصالحه با مسکو غیرممکن است، زیرا در این صورت اوکراین به تمامیت ارضی و حاکمیت دست نخواهد یافت.
در 22 دسامبر، وال استریت ژورنال گزارش داد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حال آماده سازی یک طرح صلح آمیز برای حل مناقشه است. به نوشته این روزنامه، این طرح بر اساس ده شرط خواهد بود که رهبر اوکراین در اجلاس G20 مطرح کرد. از جمله این موارد می توان به خروج نیروهای روسیه و به رسمیت شناختن حاکمیت اوکراین اشاره کرد. کرملین استدلال می کند که طرح صلح تا زمانی که کیف مناطق الحاق شده را به عنوان روسیه به رسمیت نشناسد غیرممکن است.
العلم الأمريكي - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2023
امریکایی ها: هیچ سناریویی برای پیروزی اوکراین وجود ندارد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала