بیانیه مشترک گروه هفت درباره ممنوعیت کار و تحصیل زنان در افغانستان

© AFP 2023 / KARL-JOSEF HILDENBRANDThe flags of the G7 countries. File photo
The flags of the G7 countries. File photo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
عضو شوید
اعضای گروه هفت در بیانیه‌ای مشترک خواستار تجدید نظر طالبان در خصوص منع کار زنان در سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، آمده است: وزرای امور خارجه استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، نروژ، سوئیس، هلند، بریتانیا، و ایالات متحده آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا به شدت نگران هستند که حکم خطرناک طالبان برای ممنوعیت کار زنان در سازمان های غیر دولتی ملی و بین المللی(NGO)، میلیون‌ها افغان را که برای زندگی به کمک های بشردوستانه وابسته هستند، در معرض خطر قرار می دهد. ما از طالبان می خواهیم که فوراً درباره تصمیم خود تجدیدنظر کنند.
این بیانیه می‌افزاید: زنان در عملیات های بشردوستانه نقش محوری ایفا می‌کنند. اگر آن‌ها در عملیات کمک رسانی شرکت نکنند، سازمان های غیردولتی قادر نخواهند بود به آسیب پذیرترین افراد کشور دسترسی پیدا کنند و غذا، دارو و سایر مواد و خدماتی را که برای زندگی مردم نیاز است، تامین کنند.
در بیانیه یادشده با بیان این ادعا که "طالبان همچنان به تحقیر حقوق، آزادی ها و رفاه مردم افغانستان، به ویژه زنان و دختران، و بی علاقگی خود به روابط عادی با جامعه جهانی ادامه می دهند" آمده است: ما از درخواست‌های مردم افغانستان برای بازگشت دختران و زنان به کار، مدرسه و دانشگاه و برای ادامه ایفای نقش‌های اساسی در تامین کمک‌های بشردوستانه و نیازهای اساسی حمایت می‌کنیم و از طالبان می‌خواهیم که به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حقوق فرهنگی زنان و دختران افغانستان احترام بگذارند.
وزرای امور خارجه کشورهای گروه هفت در پایان این بیانیه تصریح کردند: ما در تماس نزدیک با سازمان ملل هستیم، که از طالبان می‌خواهد فوراً این تصمیم را لغو کند. این امر از هرگونه اختلال جلوگیری می کند و امکان تداوم کلیه عملیات بشردوستانه سازمان های غیردولتی بین المللی و ملی را فراهم می کند.
Афганистан, архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
بازی تیمی طالبان و غرب با سرنوشت مردم افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала