- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نیروهای روسیه انبار نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه زاپوروژیا منهدم کردند

© Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر معرفی سلاح روسی "پایان دنیا"
معرفی سلاح روسی پایان دنیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
عضو شوید
نیروهای مسلح روسیه انبار تسلیحات اوکراینی را در نزدیکی Huliaipole در منطقه زاپوروژیا منهدم کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای راکتی و توپخانه روسیه یک انبار نظامی اوکراین را در منطقه زاپوروژیا منهدم کردند.
در این گزارش آمده است: "یک انبار با سلاح و تجهیزات نظامی در نزدیکی روستای گولیایپوله در منطقه زاپوروژیا منهدم شد."
علاوه بر این، ارتش روسیه پنج پست فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه خارکف و در قلمرو دونتسک، 72 واحد توپخانه، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی در 97 منطقه هدف قرار داد.
وزارت دفاع همچنین در مورد خصومت ها در بخش های مختلف جبهه صحبت کرد. بنابراین، در جهت کوپیانسک، واحدهای اوکراینی بیش از 30 سرباز، سه خودروی جنگی زرهی و دو خودرو را از دست دادند. در جهت کراسنولیمانسکی، توپخانه روسیه چهار گروه تاکتیکی شرکت 25 تیپ تهاجمی هوابرد، 80 و 95 هوابرد نیروهای مسلح اوکراین و تیپ 103 دفاع سرزمینی را مورد اصابت قرار داد. در آنجا، تلفات ارتش اوکراین به بیش از 170 نفر، دو نفربر زرهی و چهار لاری بالغ شد.
Обломки ракеты Точка-У возле вокзала в Краматорске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
کلوپ ویدیو
دفتر زلنسکی از حمله راکتی به خارکُف خبر داد + ویدیو
در مسیر دونتسک، نیروهای روسیه بیش از 80 سرباز اوکراینی، یک تانک، چهار خودروی زرهی و پنج خودرو را در یک روز منهدم کردند. و در جهت یوژنودونتسک، در منطقه اوگلدار، واحدهای تیپ 72 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین و مزدوران خارجی را شکست دادند. آنها بیش از 70 پرسنل نظامی، پنج خودروی زرهی و دو وانت را از دست دادند. علاوه بر این، یک گروه خرابکارانه و شناسایی اوکراینی در منطقه ولادیمیروفکا در جمهوری دموکراتیک خلق چین منحل شد.
علاوه بر این، در جریان یک نبرد ضد باتری، توپخانه ها دو سامانه آمریکایی M777و یک هویتزر آلمانی FH-70را منهدم کردند که از آن گلوله باران مناطق مسکونی دونتسک انجام شد. در نزدیکی سورسک، ارتش روسیه سه خودروی جنگی Grad MLRS، در منطقه خارکف، در منطقه دونتسک و Kherson- سه هویتزر Msta-Bو در نزدیکی Georgievkaو Maryinka در دونتسک، هویتزرهای D-20 و D-30را هدف قرار داد.
روسیه از 24 فبروری عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کی­یف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
Вертолеты Ми-24 на стратегических командно-штабных учениях Восток-2022 на полигоне Сергеевский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
کلوپ ویدیو
تصاویری از هلیکوپتر های تهاجمی در منطقه عملیات ویژه + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала