مرکل مشارکت خود در حل مشکل اوکراین را رد کرد

© Sputnik / Alexej Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر انتخاب جانشین جدید مرکل در آلمان
انتخاب جانشین جدید مرکل در آلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
عضو شوید
صدراعظم سابق آلمان گفت که نمی داند این درگیری چگونه پایان خواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان (او از سال 2005 تا 2021) روز سه‌شنبه گفت که سوال در مورد مشارکت احتمالی او در حل و فصل بحران اوکراین "ارزش ندارد".
او در مصاحبه با هفته نامه سِت گفت: " نمی داند درگیری در اوکراین چگونه پایان خواهد یافت. اما روزی با مذاکره به پایان می رسد. جنگ ها بر سر میز مذاکره خاتمه می یابد. بین صلح تحمیلی که من مانند بسیاری دیگر نمی خواهیم و مذاکرات آزاد و دوستانه تفاوت وجود دارد."
مرکل در مورد سیاستی که در قبال روسیه و اوکراین در پیش گرفته بود، خاطرنشان کرد که "در آن زمان تصمیماتی را بر اساس منطقی اتخاذ می کرد که هنوز" برای او منطقی به نظر می رسید. او گفت: "این در مورد تلاش برای جلوگیری از جنگی مانند این بود. فقط به این دلیل که نتیجه نداد به این معنی نیست که تلاش کردن اشتباه بود."
پیشنهاد مرکل به اروپائیان: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
مرکل: توافقات مینسک تلاشی برای زمان دادن به اوکراین بود که از آن استفاده کردند
مرکل در اوایل ماه دسامبر در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی Die Zeit، انعقاد قراردادهای مینسک را "تلاشی برای دادن زمان به اوکراین برای قوی تر شدن" خواند. به گفته او، "برای همه روشن بود" که درگیری متوقف شده است و مشکل حل نشده است، "اما این چیزی است که به اوکراین زمان بسیار ارزشمندی داد." او ابراز تردید کرد که در آن زمان کشورهای ناتو توانایی حمایت به اندازه ای که اکنون از کیف حمایت می کنند، داشتند یا نه.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعداً گفت که سخنان مرکل در مورد توافقات مینسک برای او کاملاً غیرمنتظره و ناامیدکننده بود.
Президент РФ Владимир Путин и канцлер Германии Ангела Меркель во время встречи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2022
انتقاد پوتین از اظهارات مرکل
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала