اوکراین باعث کدام خطراتی برای ناتو و اروپا شد؟

© Fotolia / Robert CicchettiУолл-стрит в Нью-Йорке
Уолл-стрит в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2022
عضو شوید
در ایالات متحده توضیح داد که چه خطراتی اروپا و ناتو به دلیل اوکراین.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال می نویسد مهمات در اوکراین با سرعتی مصرف می شود که از زمان جنگ جهانی دوم مشاهده نشده است.
این نشریه می‌گوید: "نیروهای مسلح اوکراین روزانه حدود شش هزار توپ شلیک می‌کنند و اکنون تعداد راکت های ضدهوایی تمام شده است".
به گفته این روزنامه نگار، بزرگترین کارخانه های اسلحه سازی در اروپا قرار دارند، اما حتی آنها نیز به سختی می توانند سلاح های کافی را هم برای نیازهای ناتو و هم برای کمک به اوکراین تولید کند.
نویسنده می نویسد، بنابراین، تولید کنندگان فاقد ظرفیت و کارگران با تخصص خاص، آنها با مشکلات زنجیره تامین و هزینه های بالا مواجه هستند.
در ادامه این مقاله آمده است که هیچ یک از کشورهای عضو ناتو، به جز ایالات متحده، هم از نگاه دارای تسلیحات کافی برای جنگ توپخانه ای بزرگ و هم از نگاه ظرفیت صنعتی برای ایجاد چنین ذخایری نیستند. اگر هم اکنون به ائتلاف حمله شود، نمی تواند از خود دفاع کند.
Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден во время встречи в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2022
زلنسکی به خواسته های مورد نظر خود نرسید
روسیه از 24 فبروری عملیات ویژه ای را برای آزادسازی دونباس از دست ناسیونالیست های کیف انجام داده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است.
با توجه به عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در ناتو از کیف با تدارکات تسلیحاتی حمایت می کنند، این برنامه ها ده ها میلیارد دالر هزینه دارد. مسکو نیز به نوبه خود بارها گفته است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل تسلیحات به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала