امریکا معتقد است که مسکو برای مذاکره با کی یف آماده نیست

© AFP 2023 / Chip Somodevillaيرتفع القمر خلف أعلام الولايات المتحدة عند قاعدة نصب واشنطن التذكاري في 11 أغسطس 2022 في واشنطن العاصمة. ما يسمى بقمر الحفش هو القمر العملاق الرابع والأخير لعام 2022
يرتفع القمر خلف أعلام الولايات المتحدة عند قاعدة نصب واشنطن التذكاري في 11 أغسطس 2022 في واشنطن العاصمة. ما يسمى بقمر الحفش هو القمر العملاق الرابع والأخير لعام 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
عضو شوید
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا گفت که امریکا معتقد است که رهبری روسیه آماده مذاکره برای حل و فصل اوکراین نیست.
به گزارش اسپوتنیک،کربی به خبرنگاران گفت:او (ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - ویرایش) مطلقاً هیچ آمادگی برای مذاکره نشان نداد، اما کاملاً برعکس است.
کربی افزود که هنوز هیچ برنامه ای برای ترتیب دادن ملاقات بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رهبر روسیه وجود ندارد. وی افزود: در حال حاضر متاسفانه فرصتی برای گفت وگوهای جدی با آقای پوتین وجود ندارد.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در اجلاس G20 گفت که "هیچ مینسک-3 وجود نخواهد داشت." سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، دیمیتری پسکوف در تفسیری به ریانووستی به این موضوع اشاره کرد که چنین سخنانی "کاملاً تایید" موضع کی یف در مورد عدم تمایل به مذاکره کنند.
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
امریکا: هیچ کس حق وتو بر علیه ایالات متحده را ندارد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که روسیه همیشه گفته است که آماده مذاکره در مورد اوکراین است، اگر کی یف به بلوغ برسد، تلاش‌های میانجی‌گری کسانی که پیشنهاد می‌دهند مورد تقاضا خواهد بود، در حالی که کشورهای غربی به طور فزاینده‌ای در مورد نیاز کی یف به ادامه خصومت‌ها صحبت می‌کنند. و همچنین به آن سلاح می‌رسانند و ارتش اوکراین را در خاک خود آموزش می‌دهند.
روز پنجشنبه، پوتین در یک رویکرد مطبوعاتی گفت که روسیه هرگز مذاکره با اوکراین را رد نکرده است، این کی یف بود که خود را از انجام گفت‌وگو منع کرد که تا حدودی غیرعادی و حتی عجیب به نظر می‌رسد.
پوتین در 24 فبروری در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های دونباس برای کمک، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را اعلام کرد. سپس غرب تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرد و عرضه تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی یف را با مقادیری که در این مرحله میلیاردها دلار تخمین زده می‌شود، افزایش داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
کنفرانس مطبوعاتی پوتین پس از نشست شورای دولتی
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: پمپاژ تسلیحات غرب اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Начальник Генерального штаба Вооруженных сил РФ Валерий Герасимов в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
ستاد کل نیروهای مسلح روسیه کمک نظامی غرب به اوکراین را 100 میلیارد دالر برآورد کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала