Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

ایالات متحده گوترش را به پایبندی به روسیه متهم کردند

ایالات متحده گوترش را به پایبندی به روسیه متهم کردند
ایالات متحده گوترش را به پایبندی به روسیه متهم کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
عضو شوید
مقامات آمریکا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را به باد انتقاد قرار دادند که ایشان گویا زیر بار فشار روسیه از اعزام بازرسان به اوکراین برای بررسی و تحقیق مساله کاربرد پهپادهای ایرانی توسط ارتش روسیه امتناع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکایی از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به دلیل امتناع از اعزام نمایندگان خود به اوکراین و بر اساس دستور، از تحقیق درباره تامین پهپاد از ایران انتقاد کردند. به گفته آمریکایی ها، دبیرکل سازمان ملل در برابر نفوذ فدراسیون روسیه تسلیم شد.
علاوه بر این، گوترش از تمام جهان خواست تا با نئونازیسم و ​​سایر اشکال نفرت نژادی مبارزه کنند، در حالی که پیش از این ایالات متحده و متحدانش، از جمله اوکراین، از محکوم کردن تمجید و هرگونه تجلی ایدئولوژی نازی خودداری کردند.
Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерреш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
استقبال گوترش از بازگشت روسیه به توافق غلات
نمایندگان اوکراین و شرکای غربی آن بر این باورند که عرضه پهپادهای ایرانی به روسیه نقض مستقیم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره "توافق هسته‌ای" با تهران است که در سال 2015 منعقد شد.
روسیه و ایران چنین همکاری هایی را در حوزه نظامی رد می کنند. واسیلی نبنزیا، نماینده رسمی روسیه در سازمان ملل گفت: فدراسیون روسیه تسلیحات ایرانی را خریداری نمی کند. اگرچه به طور کلی چه کسی در جهان باید نگران روابط دوجانبه روسیه و ایران باشد.
موضوع تحویل ادعایی فناوری های نظامی ایران به روسیه پس از از سرگیری حملات گسترده نیروهای مسلح روسیه با پهپادهای کامیکاز Geran-2 به زیرساخت های حیاتی در اوکراین بار دیگر مطرح شد. پهپاد روسی"Geran" از نظر ظاهری و مشخصات فنی به پهپاد ایرانی "شهید" شباهت دارد. در عین حال، کیف و واشنگتن هنوز واقعاً نمی توانند توضیح دهند که چرا روسیه و ایران، که هزاران تحریم علیه آنها اعمال شده است، نمی توانند با یکدیگر همکاری کنند، اگر منافع متقابلی در این همکاری وجود داشته باشد.
ارتش روسیه ویدئوی تعامل پهپاد و توپخانه در عملیات ویژه در اوکراین به نمایش گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
مسکو و تهران ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین را رد کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала