استقبال گوترش از بازگشت روسیه به توافق غلات

© AP Photo / K.M. ChaudaryГенеральный секретарь ООН Антониу Гутерреш
Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерреш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل از بازگشت روسیه به طرح غلات دریای سیاه استقبال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از از سرگیری مشارکت روسیه در "ابتکار غلات دریای سیاه" استقبال می‌کند و تلاش می‌کند تا موانع صادرات مواد غذایی و کودهای روسیه را برطرف کند.
Президент РФ Владимир Путин на заседании Международного дискуссионного клуба Валдай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
پوتین: اگر کیف ضمانت‌ها را نقض کند، مسکو حق بیرون شدن از قرارداد غلات را برای خود نگه می دارد
دوجاریک گفت: "دبیر کل از اعلام فدراسیون روسیه مبنی بر مشارکت دوباره این کشور در اجرای طرح غلات دریای سیاه با هدف تضمین کشتیرانی ایمن برای صادرات غلات، مواد غذایی و کودهای کیمیایی از اوکراین استقبال می‌کند".
به گفته وی، دبیرکل برای تمدید قرارداد با همه طرف ها در تماس است. همانطور که دوجاریک اشاره کرد، گوترش متعهد به رفع موانع باقی مانده بر سر صادرات مواد غذایی و کود روسیه است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود، که پس از گفت و گو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و مذاکرات وزیران دفاع ترکیه و روسیه، توافق بر سر احیای دهلیز غلات حاصل شد. وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، که روسیه مشارکت در قرارداد غذایی را از سر می گیرد. در 30 اکتوبر، روسیه پس از یورش تروریستی کیف به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه و کشتی‌های غیرنظامی در آب‌های سواستوپل، مشارکت در صادرات محصولات از بنادر اوکراین را تعلیق کرد. قرارداد غلات، که در 22 جولای از سوی نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. مرکز هماهنگی مشترک (JCC) در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد. این قرارداد 19 نوامبر به پایان می رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала