چین خواستار تمرکز بر زندگی سالم مردم افغانستان شد

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر В Доме народных собраний в Пекине
 В Доме народных собраний в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2022
عضو شوید
سفیر و نماینده دایم چین در سازمان ملل متحد خواستار اقداماتی برای ترویج توسعه سالم در افغانستان، از آن میان تمرکز بر زندگی سالم مردم این کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ژانگ جون سفیر و نماینده دایم چین در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت خواستار اقداماتی برای ترویج توسعه سالم در افغانستان، از جمله تمرکز بر احیای معیشت مردم شد و تاکید کرد پیشرفت های بدست آمده در زمینه یکپارچگی اقتصادی منطقه ای باید ادامه یابد.
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2022
تاکید سازمان ملل بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان
وی با اشاره به قرار داشتن افغانستان در مرحله حساس توسعه، خواستار تلاش‌های بیشتر برای مقابله با تهدیدهای تروریستی، حفاظت بهتر از دیپلماتان و دیگر مقام ها در افغانستان شد.

سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد خواستار حمایت از ظرفیت افغانستان و تلاش‌ها برای محدود کردن جریان تسلیحات شد.
نماینده چین از قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد چگونگی تعامل بشردوستانه با طالبان استقبال کرد.
سفیر چین همچنین از "هدایت صبورانه" افغانستان حمایت کرد و گفت، که این امر مستلزم کنار گذاشتن "مواضع سخت" در خصوص این کشور است.
سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل، شورای امنیت را ترغیب کرد تا از تأثیر منفی رژیم تحریم های کنونی در برابر مسئولان افغانستان جلوگیری کند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در 15 اگوست سال گذشته در یک معامله پنهانی و پیچیده با امریکا یکبار دیگر بر افغانستان چیره شد و پس از آن یک حکومت موقت تک قومی را بنا نهاد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала