تاکید سازمان ملل بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان

CC0 / jensjunge / تمدید مدت دورکاری کارمندان دبیرخانه سازمان ملل
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2022
عضو شوید
نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان با تاکید بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان گفت: تمرکز سازمان ملل باید بر مردم افغانستان باقی بماند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رزا اوتونبایوا، رئیس جمهور پیشین قرقیزستان که اکنون نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان است، روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت با موضوع وضعیت افغانستان به "تبادل آتش" میان سربازان افغانستان و پاکستان اشاره و خاطرنشان کرد، که کنترل گروه طالبان در بسیاری از مناطق افغانستان "درحال کاهش" است.
Города мира. Гаага - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2022
سازمان ملل: طالبان باید به مجازات‌ های ظالمانه و تحقیرآمیز پایان دهد
اوتونبایوا بر نیاز به همسویی فراگیر درباره آینده افغانستان تاکید کرد و گفت، که در حال حاضر این همسویی وجود ندارد و فضای اجتماعی و سیاسی در افغانستان برای زنان این کشور محدود است.
وی از رشد چشمگیر مجازات اعدام در افغانستان ابراز تاسف و خاطرنشان کرد، که بسیاری از مجازات ها به رغم نگرانی های حقوق بشری به طور فزاینده ای در ملاعام انجام می شوند. گفتگو می تواند اختلافات را حل کند.
اوتونبایوا از کاهش قابل توجه فساد و افزایش عواید داخلی به رغم رکود اقتصادی در سراسر افغانستان خبر داد.
این مقام سازمان ملل به راهکار اقتصادی "اتکاء به خود" طالبان اشاره کرد که نقش اصلی آن برای بخش خصوصی درنظر گرفته شده است و گفت، که با وجود این موفقیت، کمک های بشردوستانه هنوز غذای مورد نیاز نیمی از افغانستانی ها را تامین می کند.
اوتونبایوا هشدار داد، که تنها درصورتی که یک حکومت فراگیر در افغانستان تشکیل شود و خدمات سلامتی و آموزشی برای دختران احیا شود، موفقیت های اقتصادی می توانند پایدار بمانند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان برای دومین بار در یک معامله پنهانی و پیچیده با امریکا بر افغانستان چیره شد و دستورهای افراطی خود را دوباره به اجرا گذاشت و تاکنون بیش از سه هزار نفر را در درگیری ها و پنهانی کشته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала