طالبان پاکستانی: با روحیه و جنگ افزاری که در پاکستان داریم می‌توانیم چندین دهه بجنگیم

© @https://twitter.comولی محسود رهبر طالبان پاکستانی
ولی محسود رهبر طالبان پاکستانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
عضو شوید
رهبر تحریک طالبان پاکستانی تاکید کرده است، که گروهش به کمک گروه طالبان افغانستانی نیاز ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، نور ولی محسود رهبر تحریک طالبان پاکستان در مصاحبه‌ای به سی‌ان‌ان می‌گوید: این گروه از داخل خاک پاکستان در برابر دولت این کشور می‌جنگد و با روحیه و سلاحی که در خاک پاکستان موجود است، می‌تواند چندین دهه به جنگ ادامه دهد.
    طالبان برای ولایت پنجشیر والی جدید تعیین کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
طالبان پاکستانی با خطوط مخابراتی افغانستان فعالیت می کنند
نور ولی محسود تاکید کرده است، که گروهش به کمک طالبان افغانستان نیاز ندارد.
این گفتگو زمانی نشر شده است، که اختلافات بین دولت پاکستان و گروه طالبان افغانستان اوج گرفته است. دولت پاکستان گروه طالبان افغانستانی را متهم کرده‌اند که بر رهبران تحریک طالبان پاکستانی به قدر کافی فشار نیاورده تا جنگ را در پاکستان متوقف کنند.
اسلام‌آباد ادعا کرده است، که حملات بر غیرنظامیان این کشور در داخل خاک افغانستان طرح‌ریزی می‌شود و طالبان افغانستان، تحریک طالبان پاکستان را در خاک این کشور پناه داده است.
در اواخر بهار سال گذشته نور ولی محسود، رهبر طالبان پاکستانی به سی‌ان‌ان گفته بود، که نیروهایش به طالبان افغانستان کمک کرده‌اند که نیروهای امریکایی را از کشورشان بیرون برانند و در ازای این کمک، از طالبان افغانستان توقع دارند در جنگ با دولت پاکستان به آن‌ها کمک کنند.
خبرنگار سی‌ان‌ان به تازگی در مصاحبه‌ای از آقای محسود پرسیده است، که آیا طالبان افغانستان همانطور که او در بهار پارسال توقع داشت، به این گروه کمک می‌رساند؟
رهبر تحریک طالبان برای پاسخ گفتن به این سوال با احتیاط برخورد کرد و گفت: "ما از داخل خاک پاکستان با دولت می‌جنگیم. ما این توانایی را داریم تا با استفاده از خاک پاکستان و با روحیه آزادی‌بخش و سلاحی که در این کشور موجود است، برای چندین دهه به جنگ ادامه دهیم".
زمانی که خبرنگار از آقای محسود پرسید آیا او تلاش می‌کند روابط گروهش با طالبان افغانستان را پنهان نگه دارد، رهبر تحریک طالبان پاکستان گفت: گروهش به کمک طالبان افغانستان نیاز ندارد و وقتی که چنین نیازی وجود ندارد چرا باید پنهان‌کاری کند.
نور ولی محسود پیش از این با نشر ویدیویی گفته بود، که تحریک طالبان پاکستان خود را بخشی از امارت اسلامی افغانستان می‌داند.
دولت‌های ایالات متحده امریکا، بریتانیا و کانادا تحریک طالبان پاکستان را به عنوان یک گروه تروریستی به رسمیت می‌شناسند. ایالات متحده امریکا نام شماری از رهبران این گروه را شامل فهرست سیاه تروریستی خود ساخته است و از سال ۲۰۱۰ فعالیت‌های آن را دنبال می‌کند.
سی‌ان‌ان نوشته است تحریک طالبان پاکستانی هنوز هم تهدیدی در برابر منافع امریکا به شمار می رود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала