طالبان پاکستانی با خطوط مخابراتی افغانستان فعالیت می کنند

© https://twitter.com طالبان برای ولایت پنجشیر والی جدید تعیین کردند
    طالبان برای ولایت پنجشیر والی جدید تعیین کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عضو شوید
رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که تی‌تی‌پی پس از تسلط طالبان بر افغانستان فعالیت‌های خرابکارانه‌اش در نقاط مختلف پاکستان را افزایش داده‌ است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دان به نقل از منابع محلی که روز شنبه، ۵قوس، نشر کرده است که، تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی با شماره‌های دارنده کد ۹۳+ از افراد پرنفوذ و پولدار در پاکستان اخاذی می‌کند.
گزارش دان حاوی روایت‌های افراد پرنفوذ و پولدار است که از سوی تی‌تی‌پی هشدار دریافت کرده‌اند که اگر پول نپردازند، کشته می‌شوند.
یک قانون‌گذار ایالتی که نخواسته از وی نام برده شود می‌گوید که از ماه جولای به این‌سو دست‌کم ۱.۲ میلیون روپیه پاکستانی به تی‌تی‌پی پرداخته است.
منابع به دان گفته‌اند، کسانی که پول نمی‌پردازند باید با عواقب آن روبه‌رو شوند که شامل پرتاب نارنجک به خانه‌شان و تیراندازی می‌شود.
نیروهای جبهه مقاومت بر یک پاسگاه طالبان در دره‌ نور ننگرهار حمله کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2022
یک فرمانده طالبان پاکستانی در ننگرهار کشته شد
یک تحلیل‌گر مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام‌آباد گفته است که با بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، این کشور به یک "پناهگاه باز" برای تحریک طالبان پاکستان تبدیل شده است.
به گفته او، طالبان پاکستانی اکنون در افغانستان زیر تسلط طالبان زنده‌گی می‌کنند و آزادی عمل دارند.
پاکستان همواره مدعی شده است که تی‌تی‌پی در افغانستان حضور دارد و از خاک این کشور علیه پاکستان استفاده می‌کند. طالبان اما این ادعا را رد می‌کنند.
گفتنی است که طالبان دست‌کم دو بار پس از تسلط‌شان بر افغانستان میزبان گفت‌وگوهای صلح میان تی‌تی‌پی و دولت پاکستان بودند؛ گفت‌وگوهایی که به نتیجه‌ای نرسید.
Директор Службы внешней разведки РФ Сергей Нарышкин перед началом совещания президента РФ Владимира Путина с постоянными членами Совета безопасности РФ (21 февраля 2020). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
توقعات روسیه و تاجیکستان از طالبان چیست؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала