برقراری روابط رسمی اسرائیل با عربستان

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند
ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
عضو شوید
بنیامین نتانیاهو که مامور تشکیل کابینه اسرائیل است، وعده داد روابط رسمی با عربستان را دنبال خواهد کرد و از امریکا خواست تعهد خود به عربستان را تقویت کند.
به گزارش اسپوتنیک، نتانیاهو طی مصاحبه با العربیه ادعا کرد: اتحاد سنتی امریکا با عربستان سعودی و سایر کشورها باید مجدداً تقویت گردد. در این رابطه نباید تنش‌های دوره‌ای یا حتی شدید وجود داشته باشد، زیرا به نظر من این اتحاد، پایه ثبات در منطقه شرق میانه است.
وی ادامه داد: من با جو بایدن رئیس جمهور امریکا در این خصوص گفت و گو خواهم کرد.
نتانیاهو در ادامه گفت که به گسترش عادی‌سازی روابط با امارات و بحرین که در سال 2020 در دولت بدست آمده است، ادامه خواهد داد.
یک عضو کنست، پارلمان اسرائیل پیش بینی کرد که عادی‌سازی روابط تل آویو و ریاض سال آینده به مرحله نهائی خواهد رسید.
"دنی دنون" عضو کنست و نماینده سابق اسرائیل در سازمان ملل در گفت‌وگو با نشریه "تایمز آو اسرائیل" افزود: "بنیامین نتانیاهو پس از صدراعظمی، توسعه توافقات با کشورهای عربی را در رأس اولویت‌های خود قرار خواهد داده است" .
وی تصریح کرد: "از جمله مهمترین کشورهای عربی که اسرائیل به دنبال برقراری روابط با آن است، عربستان بوده و عربستان نیز با دادن پالس مثبت به این روابط، اعلام کرده که آسمان خود را به روی همه طیارات تجارتی اسرائیل باز می‌کند" .
Министр иностранных дел Израиля Яир Лапид на пресс-конференции в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2022
پیام تبریکی صدراعظم اسرائیل به عربستان
عضو کنست ادامه داد: "با توجه به رایزنی مقامات اسرائیلی پیش‌بینی می‌شود که شاهد توافق بین دو طرف در سال آینده میلادی باشیم". دنون که یکی از اعضای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است ، افزود: "اولین سفر نتانیاهو به ابوظبی خواهد بود و امیدواریم که ریاض مقصد بعدی او باشد."
وی تأکید کرد که "روابط (با عربستان) در سایه وجود دارد و برای علنی کردن آن فقط به زمان نیاز است" .
پیش از این، شبکه 24 تلویزیون اسرائیل طی گزارشی اعلام کرده بود که ریاض برای عادی‌سازی روابط با اسراییل آماده است و تا اعلام عادی‌سازی کامل روابط با اسرائیل زمان زیادی باقی نمانده است.
پیشتر "عادل الجبیر" وزیر مشاور در امورخارجه عربستان در دیدار با آمریکایی‌ها گفته بود که "روابط عربستان و اسرائیل به سمت عادی‌سازی در حرکت است ولی این امر مدتی زمان می‌برد" .
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала