- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

صدای انفجار در مرکز شهر کی یف شنیده می شود

© Sputnik / Ministry of Internal Affairs of Ukraine /  مراجعه به بانک تصاویر عملية القبض على محتجز الرهائن بإحدى البنايات في العاصمة كييف، أوكرانيا 8 أغسطس 2020
عملية القبض على محتجز الرهائن بإحدى البنايات في العاصمة كييف، أوكرانيا 8 أغسطس 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
عضو شوید
شهردار کی یف کلیچکو از انفجارهایی در منطقه شوچنکوفسکی کی یف خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ویتالی کلیچکو شهردار این شهر در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که صدای انفجار در مرکز شهر کی یف شنیده می شود.

ویتالی کلیچکو نوشته است: "انفجارها در منطقه شوچنکوفسکی پایتخت. خدمات به محل ادامه می‌دهد. جزئیات بعداً."

در ساعت 5:55 به وقت محلی (6:55 به وقت مسکو) یک هشدار هوایی در کی یف اعلام شد. بعداً اداره نظامی شهر کار پدافند هوایی را اعلام کرد. علاوه بر این، صدای آژیر مناطق وینتسا و ژیتمور نیز شنیده شده است.
ارتش روسیه از 10 اکتبر حملات موشکی به تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر اوکراین را آغاز کرده است. همانطور که ولادیمیر پوتین اظهار داشت، این واکنشی بود به یک حمله تروریستی که توسط رژیم کی یف بر روی پل کریمه سازماندهی شده بود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام می شود.
به گفته دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین، عملاً حتی یک تأسیسات انرژی در این کشور باقی نمانده است که مورد حمله قرار نگرفته باشد. تقریباً 50 درصد از سیستم انرژی آسیب دیده است - تمام نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های برق آبی، 45 پست از بخش های مختلف، 87 خط برق فشار قوی.
همچنان خبر ها حاکی از ان است که دو ساختمان اداری در منطقه شوچنکوفسکی کی یف بر اثر ریزش آوار یک پهپاد سرنگون شده آسیب دیدند. این خبر روز چهارشنبه از سوی دفتر مطبوعاتی مدیریت نظامی شهرستان اعلام شد.
در کانال تلگرامی دولت این کشور آمده است: بقایای یک پهپاد سرنگون شده در منطقه شوچنکوفسکی کی یف به دو ساختمان اداری آسیب رساند.
این منطقه در بخش مرکزی کی یف قرار دارد. این خانه شرکت های صنعت و ساخت و ساز بسیار تولیدی است. مجتمع صنعتی منطقه شامل 71 شرکت می باشد.
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
کیف در تاریکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ناسا از فضا نشان داد که چگونه اوکراین در تاریکی فرو رفت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала