- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ناسا از فضا نشان داد که چگونه اوکراین در تاریکی فرو رفت

کیف در تاریکی
کیف در تاریکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عضو شوید
ناسا تصویر ماهواره ای از غرق شدن اوکراین در تاریکی را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان فضایی آمریکا ناسا تصویر ماهواره ای از سطح زمین را که در شب گرفته شده است منتشر کرده است که نشان می دهد اوکراین در تاریکی مطلق فرو رفته است.
تصویر 24 نوامبر اوکراین را در تاریکی کامل نشان می دهد که توسط نقاط روشن شهرک ها در کشورهای دیگر از جمله روسیه احاطه شده است.
روز چهارشنبه، وزارت انرژی اوکراین گزارش داد که به دلیل حملات روسیه، تمام نیروگاه های هسته ای و بیشتر نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های برق آبی به طور موقت قطع شده و اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان برق بدون برق مانده اند. روز پنجشنبه وزارت نیرو از برقراری برق تاسیسات زیرساختی حیاتی خبر داد.
به گفته وزارت دفاع، در 23 نوامبر، ضربه هنگفتی به سیستم فرماندهی و کنترل نظامی اوکراین و تاسیسات انرژی مربوطه وارد شد و تمامی تاسیسات تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت.
نیروهای روسی در 10 اکتبر، دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه، که به گفته مقامات روسی، سرویس‌های ویژه اوکراین پشت آن ایستاده‌اند، حمله به زیرساخت‌های اوکراین را آغاز کردند. این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام شده است.
پس از اعتصابات در 15 نوامبر، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین گفت که تقریباً نیمی از سیستم انرژی این کشور قبلاً از کار افتاده است. ولودیمیر زلنسکی نیز به نوبه خود در اوایل نوامبر اعتراف کرد که حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی کشور قبلا آسیب دیده است. این منجر به قطعی گسترده برق می شود.
Линии электропередачи во Львовской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آغاز قطع برق در اوکراین پس از یورش ها به زیرساخت های این کشور
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала