- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

امریکا از آماده سازی مردم کی یف برای حمله هسته ای خبر داد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
عضو شوید
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست (WP) نوشته است که مردم کی یف در حال آماده شدن برای حمله اتمی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از واشنگتن پست، ساکنان کی یف به طور گسترده زیرزمین ساختمان های مسکونی، تجهیز ژنراتورهای برق قابل حمل، ذخیره سوخت و آذوقه را در پیش بینی جنگ هسته ای که ادعا می شود روسیه می تواند آغاز کند، تجهیز می کنند. همچنین گزارش شده است که دولت اوکراین توصیه هایی برای بقا در صورت حمله هسته ای منتشر کرده است.
این روزنامه خاطرنشان می کند که وحشت در میان مردم کی یف به دلیل اظهارات طرف روسی مبنی بر آمادگی مسکو برای استفاده از "همه ابزارهای لازم برای محافظت از مردم خود" دامن می زند. همانطور که نویسنده مطالب تاکید می کند، مردم کی یف به طور فزاینده ای این پیام ها را به عنوان تهدیدی برای استفاده از سلاح های هسته ای تفسیر می کنند.
همانطور که ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه قبلا تاکید کرده بود، فدراسیون روسیه "از همه ابزارها برای حفاظت از تمامیت ارضی و مردمش استفاده می کند." با این حال، به گفته وی، روسیه قرار نیست "این سلاح را مانند تیغ بچرخاند و در سراسر جهان بدود."
واشنگتن پست همچنین اشاره می کند که پنتاگون هیچ مدرکی دال بر استفاده بالقوه از سلاح های هسته ای در درگیری اوکراین نمی بیند. جولیان اسمیت، نماینده دائم آمریکا در ناتو که در اندیشکده واشنگتن CSIS صحبت می‌کرد، گفت: "ما هیچ نشانه‌ای نمی‌بینیم که روسیه اقداماتی را انجام می‌دهد که نشان دهد آنها واقعاً به نحوی در حال آماده شدن برای استفاده از زرادخانه هسته‌ای خود هستند".
عملية القبض على محتجز الرهائن بإحدى البنايات في العاصمة كييف، أوكرانيا 8 أغسطس 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
صدای انفجار در مرکز شهر کی یف شنیده می شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала