جاپان شگفتی دوم را در جام جهانی فوتبال قطر با پیروزی بر آلمان رقم زد

© Sputnik / Константин Чалабов /  مراجعه به بانک تصاویر تیم ملی فوتبال جاپان
تیم ملی فوتبال جاپان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
عضو شوید
جاپان در یک دیدار جذاب و دیدنی موفق شد آلمان قهرمان چهار جام جهانی را شکست دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش سه، پس از شکست آرژانتین به وسیله عربستان حالا یک آسیایی دیگر این بار پشت آلمان قهرمان چهار دوره جام جهانی را به خاک مالید. آلمان‌ها که نیمه اول را با توپ پر شروع کردند، یورش های بی شماری را روی دروازه جاپان برنامه ریزی کردند اما در همان نیمه اول جاپانی ها دروازه آلمان را روی یک ضد حمله سریع باز کردند. لحظاتی بعد کمک داور ویدیویی با بازبینی صحنه گل آفساید اعلام و گل را مردود کرد. در ادامه آلمان صاحب یک پنالتی شد و گوندوگان دروازه جاپان را با آرامش و تسلط باز کرد. حملات آلمان ادامه داشت و آنها حتی گل دوم را هم زدند ولی VAR دوباره وارد عمل شد و گل آنها هم رد شد. در نهایت دو تیم با همان نتیجه یک بر صفر به رختکن رفتند.
مسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2022
نخستین شگفتی جام جهانی: آرژانتین 1 - 2 عربستان
در نیمه دوم شگفتی اصلی رقم خورد. تعویض‌های طلایی و تغییرات تاکتیکی سرمربی جاپان به آرامی روند بازی را تغییر داد و میانه میدان را در کنترل جاپان قرار داد. آنها دو بار با سرعت بالای خود و عدم تمرکز آلمانی‌ها دروازه آلمان را باز کردند تا آلمان و هوادارانش در بهت فرو بروند. در ادامه آلمان هر چه تلاش کرد به در بسته خورد. آنها روی ضربات آغاز دوباره ای آخر بازی حتی نویر را هم درون محوطه جاپان دیدند اما او هم ناکام بود و در نهایت سامورایی‌ها ۲ بر ۱ آلمان را شکست دادند.
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه E
ورزشگاه: خلیفه (دوحه) - ساعت ۱۶:۳۰ - تماشاگر:
داور: ایوان بارتون (السالوادور)/ کمک‌ها: دیوید موران (السالوادور) و ژاچاری زیگِلار (سورینام) داور چهارم: سعید مارتینز (هندوراس) /
تیم ملی آلمان:
مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، نیکو شلوتربرک، نیکولاس زوله، دیوید رائوم، جاشوا کیمیش، ایلکای گوندوگان (۶۷ لئون گورتزکا)، جمال موسیلا، توماس مولر (۶۷ جوناس هافمن)، سرژ گنابری ( ۹۰ یوسف موکوکو) و کای هاورتز
سرمربی: هانسی فلیک
تیم ملی جاپان:
شوئیچی گوندا، مایا یوشیدا، کو ایتاکورا، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو (۵۷ کائورو میتوما)، واتارو اندو، آئو تاناکا (۷۱ ریتسو دوآن) جونیا ایتو، دایچی کامادا و تاکفوسا کوبو (۴۶ تاکهیرو تومیاسو) و دایزن مائدا (۵۷ تاکوما آسانو )
سرمربی: هاجیمه موریاسو
شرح گل:
آلمان 1 جاپان 0: رائوم درون محوطه و گوشه چپ شش قدم صاحب توپ شد و توانست با عوض کردن پا دروازبان را جا بگذارد اما دروازه‌بان جاپان او را سرنگون کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. گوندوگان پشت توپ قرار گرفت و با آرامش و تسلط توپ را به تور دروازه رساند.
آلمان ۱ - جاپان ۱: حرکت خوب میتوما و پاس به مینامینو رسید و او توپ را به درون محوطه ارسال کرد ولی نویر توپ را قطع کرده و همین باعث شد توپ به دوآن مقابل دروازه خالی برسد و او توپ را به تور برساند.
آلمان ۱ - جاپان ۲ دقیقه ۸۳: یک ضربه شروع مجدد بلند در جناح راست و پشت مدافعان به آسانو رسید و این بازیکن تعویضی با یک استارت سریع وارد محوطه شد و با یک ضربه دقیق توپ را وارد دروازه کرد.
بهترین بازیکن:
در کنار عملکرد فوق العاده بازیکنان تعویضی جاپان و خط دفاعی این تیم، بدون شک ستاره تیم جاپان دروازه‌بان آنها شوئیچی گوندا بود. واکنش های نجات بخش چه در زمانی که جاپان از حریف عقب بود و چه در زمانی که آنها پیش افتاده بودند نقش بسزایی در کسب این سه امتیاز و پیروزی بزرگ داشت.
اتفاق ویژه:
شکست آلمان در دو بازی پیاپی در جام جهانی برای اولین بار در قرن جدید اتفاق افتاده. این اتفاق پیش از این در سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ افتاده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала