پاپ فرانسیس: من عاشق مردم روسیه و اوکراین هستم

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и Папа Римский Франциск во время встречи в Малом тронном зале Апостольского дворца в Ватикан
Президент РФ Владимир Путин и Папа Римский Франциск во время встречи в Малом тронном зале Апостольского дворца в Ватикан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2022
عضو شوید
پاپ فرانسیس به عشق و علاقه خود به مردم روسیه و اوکراین اعتراف کرد و تأیید کرد که واتیکان هر "آنچه را که باید انجام دهد" برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین، انجام می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، "پاپ" روز یکشنبه حین مصاحبه مطبوعاتی در مسیر بازگشت از بحرین به رم، گفت: "من از مردم روسیه و "اومانیسم" روسی بسیار قدردانی می کنم. اگر به داستایوفسکی فکر کنید که هنوز مسیحیت را به ما الهام می بخشد. من عاشق مردم روسیه و همچنین مردم اوکراین هستم."
پاپ دوباره یادآور شد که چگونه یک روز پس از آغاز درگیری ها در اوکراین، از سفارت روسیه در واتیکان بازدید کرد، چگونه تمایل خود را برای رفتن به روسیه ابراز کرد و چگونه دو بار تلیفونی با ولادیمیر زلنسکی صحبت کرد.
یافت شدن استخوان انسان در واتیکان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2018
یافت شدن استخوان انسان در واتیکان
او گفت: "در حال فعالیت برای یافتن راه حل هستیم. واتیکان همان کاری را که باید انجام دهد برای آزادی زندانیان انجام می دهد. البته این کاری است که ما همیشه انجام می دهیم."
وی در ادامه گفت: "مردم روسیه عالی هستند و این در مورد ملیشه ها و سربازان است که به گونه ای به جنگ می روند که گویی ماجراجو هستند."
پاپ بار دیگر تاکید کرد که فعلاً بشریت به نوعی با جنگ جهانی سوم دست و پنجه نرم می کند. وی در این زمینه از درگیری های حاد در یمن، میانمار، اتیوپیا، سوریه و لبنان یاد کرد. او تاکید کرد: "ما در همه جا می جنگیم. و اکنون در اروپا این موضوع به ما نزدیک شده است."
وی گفت: "امروز بزرگترین مشکل تولید سلاح است، اگر یک سال سلاح تولید نمیشد، گرسنگی در دنیا پایان می یافت".
قابل یادآوری است که سفر به بحرین، سی و نهمین سفر پاپ به خارج از کشور از 3 تا 6 نوامبر به طول انجامید. او اولین پاپی بود که از پادشاهی بحرین که دین رسمی آن اسلام است، دیدن کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала