با افزایش جنگجویان گروه طالبان در جاغوری، مسجدها و کتابخانه ها به پایگاه های طالبان تبدیل شده است

© https://twitter.comربوده ‌شدن سه برادر در ولسوالی جاغوری
ربوده ‌شدن سه برادر در ولسوالی جاغوری   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2022
عضو شوید
منابع محلی از ولسوالی جاغوری ولایت غزنی خبر می‌دهند که گروه طالبان نیرو‌های‌شان را در این ولسوالی افزایش داده و مسجدها و کتاب‌خانه ها را پایگاه نظامی ساخته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع روز سه‌شنبه ۳ عقرب می‌گویند، که گروه طالبان از یک هفته به این‌ سو بر شمار نیروی‌های‌شان در این ولسوالی افزوده‌اند.
یک منبع معتبر از ولسوالی جاغوری تایید کرده است، که نزدیک به ۲۰ جنگ‌جوی طالب در مسجد جامع روستای "المیتوی" این ولسوالی جابه‌جا شده‌اند.
ربوده ‌شدن سه برادر در ولسوالی جاغوری   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
ساخت بند آب برای یادبود جان باختگان آموزشگاه کاج از سوی باشندگان جاغوری
به گفته منابع، در کنار این‌که گروه طالبان مسجد روستای المیتو را به پایگاه نظامی مبدل کرده، مردم محل را موظف کرده‌اند تا مواد خوراکی این طالبان را نیز تأمین کنند.
باشندگان این روستا تاکید می‌کنند، که با شرایط بد اقتصادی که دارند، نمی‌توانند اعاشه جنگ‌جویان طالب را تأمین کنند.
در همین حال، منابع همچنان تأکید می‌کنند، که طالبان یک کتاب‌خانه عامه را در منطقه داوود این ولسوالی نیز به پایگاه نظامی مبدل کرده‌اند و به کسی اجازه ورود به کتاب‌خانه را نمی‌دهند.
پیش‌ از این نیز طالبان چندین باب مکتب، مسجد و دیگر تأسیسات عامه را در ولایت‌های شمال کشور به پایگاه‌های نظامی تبدیل کرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در زمان حکومت پیشین چندین بار بر ولسوالی جاغوری یورش بردند، که تا فروافتادن حکومت مرکزی این ولسوالی را این گروه گرفته نتوانستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала