ساخت بند آب برای یادبود جان باختگان آموزشگاه کاج از سوی باشندگان جاغوری

© https://twitter.comربوده ‌شدن سه برادر در ولسوالی جاغوری
ربوده ‌شدن سه برادر در ولسوالی جاغوری   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عضو شوید
باشندگان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی برای یادبود از قربانیان آموزشگاه "کاج" یک بند آب می‌سازند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع مردمی در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی می‌گویند، که باشندگان مناطق "خوجگ"، "قره"، "لوخگ" و "انگوری" این ولسوالی برای یادبود قربانیان یورش بر مرکز آموزشی "کاج" در غرب کابل، یک بند آب به نام "کاج" می‌سازند.
یکی از باشندگان جاغوری امروز (چهارشنبه، ۲۰ میزان) گفت، که تصمیم ساخت این بند از یک سال به این طرف گرفته شده بود، اما به‌خاطر کار روی دیزاین، سروی و نقشه‌ی آن، کار عملی ساخت بند هنوز آغاز نشده است.
ساخت یک تفریحگاه و مجتمع ورزشی زیبا در ولسوالی جاغوری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2022
ساخت یک تفریحگاه و مجتمع ورزشی زیبا در ولسوالی جاغوری
این باشنده‌ی ولسوالی جاغوری گفت، که طرح و نقشه‌ی این بند آب به تازگی از سوی انجنیران مسئول نهایی شده و کار عملی به‌زودی آغاز خواهد شد.
به‌گفته‌ی او، این بند آب ۱۲ متر ارتفاع و ۵۵ متر عرض خواهد داشت. طول کاسه‌ی بند نیز ۳۵۰ متر در نظر گرفته شده است. او در مورد ظرفیت ذخیره‌ی این بند چیزی نگفت.
این باشنده‌ی ولسوالی جاغوری افزود، که این بند آب با هزینه‌ی شخصی مردم ساخته می‌شود و تاکنون هیچ نهاد یا مؤسسه‌ای، برای کمک به ساخت این بند اعلام آمادگی نکرده است.
بر پایه معلومات این منبع، باشندگان مناطق یادشده در این پسین ها روی نام این بند آب بحث و تبادل نظر کرده‌اند، که در نهایت روی "کاج" به توافق رسیده‌اند.
"کاج" نام یک مرکز آموزشی در غرب کابل بود که در تاریخ هشتم میزان هدف حمله‌ی مرگبار انتحاری قرار گرفت.
در این حمله نزدیک به ۶۰ نفر کشته و نزدیک به ۱۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. قربانیان بیشتر دختران دانش‌آموز بودند که برای اشتراک در یک امتحان آزمایشی کانکور تجمع کرده بودند.
این حمله اعتراضات گسترده‌ی را در سراسر جهان در پی داشته است. در ده‌ها شهر و کشورهای مختلف اعتراضات گسترده‌ی مردمی شکل گرفت و معترضان خواستار توقف "نسل‌کشی" هزاره‌ها در افغانستان شدند.
به همین منظور، کارزار "توقف نسل‌کشی هزاره‌ها" در تویتر نیز راه‌اندازی شده است. کاربران تویتر از سراسر جهان در طی روزهای اخیر بیش از ۱۰ میلیون بار هشتگ #StopHazaraGenocide را توییت کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала