امامعلی رحمان: برپایی یک کمربند امنیتی در پیرامون افغانستان لازم است

© Sputnik / Mikhail Klementiev /  مراجعه به بانک تصاویر امام علی رحمان
امام علی رحمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2022
عضو شوید
رئیس جمهور تاجیکستان تاکید کرده است، که به منظور پیشگیری از خطرات، برپایی یک کمربند امنیتی در پیرامون افغانستان لازم است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان برای پیش گیری از ورود تروریستان از افغانستان به کشورهای دیگر گفته است، که تروریستان همچنان در تلاش گذشتن از مرزها هستند.
او پیشتر گفته بود، که در افغانستان ده‌ها هزار "مجاهد و انتحاری" آموزش می‌بینند.
Президент Таджикистана Эмомали Рахмон на VI саммите Совещания по взаимодействию и мерам доверия в Азии в Астане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2022
امامعلی رحمان: در افغانستان ده‌ها هزار "انتحاری" در حال آموزش هستند
به گفته وی، تروریستان هم از خاورمیانه به افغانستان برده می‌شوند و کارهای گروه‌های تروریستی در این کشور تهدیدی جدی برای آسیای میانه است.
رحمان این سخنان را در کنفرانس "همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای امنیت و مدیریت مرزها برای مقابله با تروریسم و ‌جلوگیری از حرکت تروریست‌ها" بیان کرد.
این کنفرانس امروز، سه‌شنبه ۲۶ میزان ۱۴۰۱ در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شده است.
امامعلی رحمان در این نشست با اشاره به افغانستان، تهدیدات امنیتی منطقه را جدی دانست و از گسترش افکار افراطی در بین جوانان هشدار داد.
رئیس جمهور تاجیکستان گفت در برخی از مناطق جهان انواع تروریسم تبلیغ می‌شود و با شعارهای ایدئولوژی افراطی بر روی ذهن جوانان کار می‌شود.
او گفته با وجود تلاش چشمگیر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، برخی کشورها رویکرد واحدی در جلوگیری از رشد تروریسم ندارند.
آقای رحمان خطاب به اشتراک‌کنندگان هشدار داد تا زمانی که همه طرف‌های ذینفع رویکرد مشترک نداشته باشند، مبارزه با تروریسم و تبلیغ افراط‌گرایی غیر ممکن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала