امامعلی رحمان: در افغانستان ده‌ها هزار "انتحاری" در حال آموزش هستند

© Sputnik / Kazakh Presidential press office /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Таджикистана Эмомали Рахмон на VI саммите Совещания по взаимодействию и мерам доверия в Азии в Астане
Президент Таджикистана Эмомали Рахмон на VI саммите Совещания по взаимодействию и мерам доверия в Азии в Астане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2022
عضو شوید
رئیس جمهور تاجیکستان در نشستی با سران روسیه و کشورهای آسیای میانه از حضور شبه نظامیان و نیروهای انتحاری در مرزهای این کشور در افغانستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان، امروز جمعه ۲۲ میزان، در نشستی با سران روسیه و کشورهای آسیای میانه از حضور شبه‌نظامیان و "نیروهای انتحاری" در مرزهای افغانستان ابراز نگرانی کرد.
او گفت: در افغانستان ده‌ها هزار "مجاهد" به شمول "بمب‌گذاران انتحاری" آموزش می‌بینند.
کتاب سیاست خارجی امامعلی رحمان در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2018
کتاب سیاست خارجی امامعلی رحمان در مورد افغانستان
امامعلی رحمان افزود: "ما شاهد گسترش فعالیت گروه‌های مختلف تروریستی و افراطی در افغانستان هستیم".
او در این نشست که رئیسان جمهور روسیه، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبیکستان حضور داشتند گفت: "بیش از ۱۲ گروه تروریستی در افغانستان حضور دارند".
در همین حال، کارشناسان سیاسی می گویند، که چیرگی یک گروه تروریستی بر یک کشور زمینه گسترش دیگر گروه های تروریستی را فراهم می کند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان هم در سازمان ملل به عنوان گروه تروریستی ثبت است و این گروه در جریان چند دهه بیش از صدها یورش انتحاری بر نظامیان و افراد ملکی انجام داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала