سمنگانی به محقق: مهدی را نه پشتیبانی توانستی و نه نجات، پس از مقاومت گپ نزن

© Photo / HabibiSamanganiانعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
عضو شوید
سرپرست مرکز اطلاعات و رسانه های گروه طالبان گفته است، که بهره‌برداری به‌نام قوم باید پایان یابد.
به گزارش اسپوتنیک، انعام الله سمنگانی سرپرست مرکز اطلاعات و رسانه های گروه طالبان در یکسری تویتی خطاب به محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان نوشته است: محقق در حالی از‌ مقاومت حرف می‌زند، که چندی پیش مهدی بلخابی با تکیه به او دست به "مقاومت" زد، اما محقق نه تنها او را حمایه نتوانست بلکه‌ از کشور هم کشیده نتوانست. در حقیقت، نابودی مهدی دستاورد بزرگ برای آنجناب بود که‌ از رقیب جوان هزاره نجات یافت. گفتنی‌های زیادی است!!!
محمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
‏ هشدار محقق: کارد به استخوان رسیده؛ مقاومت هزاره‌ها علیه طالبان آغاز می‌شود
او در ادامه درباره قومی سازی جنگ ها در حالی نوشته است، که حکومت موقت طالبان تاکنون بیشترین کارهای قومی کرده است که می توان درباره ستردن واژه های فارسی، کشتار، کوچاندن اقوام دیگر از سوی پشتون ها صورت گرفته است.
او نوشته است: بهره‌برداری به‌نام قوم باید پایان یابد. آنانی‌که جبهات قومی داشتند و به‌نام قوم کشتند، خوردند و بردند دیگر باید فرصت نیابند. اکنون نظام اسلامی فرصت دارد با تامین عدالت همه‌جانبه، دروازه‌ی تجارت به‌نام قوم را ببندد، تا دیگر کسی شکار معامله‌گران قوم نشود، وگرنه همو خرک و همو درک!
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، این گروه حکومت موقت تشکیل داد که بیش از 80 درصد آن از یک قوم خاص تشکیل شده است و برخی اقوام حتی یک وزیر هم در کابینه حکومت طالبان ندارند.
این گروه همچنان در جریان بیشتر از یک سال حکومت بر افغانستان دست به قومی سازی برخی ولایت ها و کوچاندن باشندگان بومی برخی مناطق زده اند. تعصب دیگر این گروه ستردن واژه های پارسی از لوحه ها و نامه های رسمی همه ای دانشگاه ها و اداره های دولتی بوده است. کشتار و تیرباران جوانان و نظامیان اقوام دیگر از سوی طالب های پشتون کار دیگر این گروه در جریان یک سال حکومت این گروه بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала