‏ هشدار محقق: کارد به استخوان رسیده؛ مقاومت هزاره‌ها علیه طالبان آغاز می‌شود

© Sputnik / Zakarya Safariمحمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان
محمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به حمله‌ی تروریستی در غرب کابل و کشته‌شدن ده‌ها دانش‌آموز مرکز آموزشی کاج واکنش نشان داده است.
به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در واکنش به حمله مرگبار به مرکز آموزشی کاج در غرب کابل گفت که کارد به استخوان رسیده است و فکر می‌کند مقاومت هزاره‌ها نیز آغاز می‌شود.
رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی، گفت که هزاره‌ها از چندین سال به این طرف، از سوی گروه طالبان هدف قرار می‌گیرند و با یک نسل‌کشی روبه‌رو استند.
او در این مصاحبه، گروه طالبان را شبیه گرگی توصیف کرد که نگه‌بان گله باشد و هر زمانی که بخواهد حمله می‌کند و می‌کشد.
به گفته‌ی محمد محقق، هر رویدادی که در افغانستان علیه طالبان رخ می‌دهد، این گروه از مردم هزاره انتقام آن را می‌گیرد و در تبانی با "رفیقان داعشی" شان دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند.
رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، تأکید کرد که طالبان به حدی بدوی استند که حتا قوانین ساده‌ی جنگی را رعایت نمی‌کنند و این گونه به اسیران جنگی، پیر مردان، زنان و غیرنظامیان رحم نمی‌کنند.
با این حال، آقای محقق در جریان سخنان خود، گفت که "کارد به استخوان رسیده" و به همین دلیل مردم هزاره مجبور استند که در برابر طالبان دست به مقاومت بزنند.
به گفته‌ی او، تا اکنون همه امیدوار بودند که طالبان تن به حکومتی بدهند که همه‌ی اقوام افغانستان در آن شامل باشند؛ اما اکنون زمان آن رسیده که مردم وارد عرصه‌ی مقاومت شوند.
گفتنی‌ است که در حمله انتحاری روز گذشته هنگام برگزاری کانکور آزمایشی در آموزشگاه کاج در غرب کابل، ده‌ها دانش‌آموز این مرکز کشته و زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала