سازمان جهانی صحت: 9 میلیون کودک در افغانستان واکسین پولیو شده‌اند

© Photo / twitter.com/WHOAfghanistanWe’ve administered more than 86.7 million doses of oral polio vaccine to more than 9 million children across eight vaccination campaigns since November 2021.
We’ve administered more than 86.7 million doses of oral polio vaccine to more than 9 million children across eight vaccination campaigns since November 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2022
عضو شوید
بخش افغانستان سازمان جهانی صحت گفته است که از اگست سال 2021 به این طرف، بیش از 86.7 میلیون دوز واکسین پولیو در افغانستان تطبیق شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی صحت روز چهارشنبه، 23 سنبله، در توییتی گفته است این تعداد واکسین را بیش از، 9 میلیون کودک درجریان هشت کمپاین واکسیناسیون در سراسر افغانستان دریافت کرده‌اند.
این سازمان در ادامه گفته است: "پایان‌دادن به فلج کودکان در افغانستان ما را به دنیای عاری از پولیو نزدیکتر می‌کند. تا زمانی که این کار انجام نشود، متوقف نخواهیم شد".
بر اساس معلومات این سازمان، در سال 2020 میلادی، 56 مورد پولیو در افغانستان ثبت شده بود و همچنان این آمار در سال 2021 به چهار مورد کاهش یافت.
سازمان جهانی صحت تاکید کرده که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، تنها یک واقعۀ پولیو در افغانستان ثبت شده است.
اخیراً این سازمان گفته بود که که شمار واقعات فلج کودکان (پولیو) در پایین‌ترین سطح خود در افغانستان رسیده و افزوده است که در حال حاضر، فرصت فوق‌العاده‌ برای محو این بیماری در این کشور وجود دارد.
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
کمک 41 میلیون دالری اتحادیه اروپا برای حمایت از کودکان افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала